فرماندار طالقان با بیان اینکه طالقان بیمارستان ندارد، گفت: اگر بخواهیم فردی را با آمبولانس از طالقان به کرج منتقل کنیم یک ساعت و نیم زمان می‌برد، هزینه بالگرد هم به شدت بالاست و مبلغی نزدیک ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد، اما ‌ساخت بیمارستان طالقان‌ با فاصله پنج الی شش دقیقه می‌توانیم به بیمارستان ‌برسیم.
کد خبر: ۸۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 02 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ بهنام جهانی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان طالقان ‌گفت: بیمارستان طالقان حدود شش ماه پیش با پیگیری‌های استاندار مجوز ‌ساخت دریافت کرده ‌است، این بیمارستان با ۲۸ تختخواب ساخته خواهد شد.

وی در ادامه ‌افزود: ‌تجهیز بیمارستان و نیروی انسانی بر دوش علوم پزشکی البرز و ساخت آن توسط ستاد فرمان اجرایی امام خواهد بود، بنابر جلسات برگزار شده تصمیم بر آن است که ۲۰ میلیارد تومان از بودجه بیمارستان توسط ستاد فرمان اجرایی امام و ۲۰ میلیارد تومان دیگر توسط علوم پزشکی البرز تامین شود.

وی در خصوص انتقاداتی که به جانمایی زمین بیمارستان وارد شده است، گفت:  انتخاب زمین بیمارستان در این نقطه با  بررسی و تحلیل‌های فراوان صورت گرفته است، عده‌ای متصور هستند که این زمین خریداری و بابت آن پول پرداخت شده است، در حالی که این گونه نیست و زمین ساخت این بیمارستان باید رایگان باشد و امکان آنکه در هر نقطه‌ای از شهرستان انتخاب شود وجود ندارد. نکته دیگر آن که  چند زمین توسط  شورای اسلامی معرفی شد اما ستاد فرمان اجرایی امام و بنیاد برکت بعد چندین بار بازدید،از لحاظ فنی زمین‌ها را مناسب ندانسته و مورد تایید قرار نگرفت.

فرماندار طالقان در خصوص مالکیت زمین فعلی گفت:  زمین  ۲۰۰۰ متری انتخاب شده برای ساخت بیمارستان متعلق به تعاونی فرهنگیان بوده شامل آب، برق و گاز است، البته به ما وعده ۲۰۰۰ متر زمین دیگر را نیز داده اند.

‌وی انتخاب ‌زمین فعلی را همراه با آینده‌نگری دانست و گفت:  این زمین با  آینده نگری انتخاب شده و مسائلی مانند توسعه  شهر،  قرار نگرفتن در مناطقی مانند حریم رودخانه و یا رانشی  بودن زمین  انتخاب شده است، در هر حال با وجود تمامی این ملاحظات و ضرورت ساخت بیمارستان برای شهرستان طالقان منجر به انتخاب مکان فعلی شد.

فرماندار طالقان ‌از منفعت طلبی برخی افراد در ساخت بیمارستان گفت و افزود: ‌برخی افراد هستند که تا به حال یکبار هم به طالقان نیامده‌اند اما از راه دور نشسته و می‌گویند جای مناسبی انتخاب نشده است؛ ما می پذیریم که ممکن است ‌بیمارستان مقداری به دور از ‌شهر باشد، اما ‌نمی‌شود بیمارستان را در مرکز شهر ساخت؛  در این میان برخی منفعت طلبی کرده و زمین‌های مجاور ملک خود را پیشنهاد می‌کنند  تا به این وسیله از بیمارستان سود ببرند.

وی در ادامه افزود: ‌کسانی که به شدت منتقد هستند حتی راضی به بخشش ۱۰ متر از زمین خود هم نمی‌شوند چه برسد به ۲۰۰۰ متر زمین که در اختیار ما قرار گرفته است.

جهانی در پایان گفت: ‌بودجه ابتدایی  برای شروع کار عملیاتی هنوز مشخص نبوده  و احتمالاً طی جلسه هفته آینده مشخص خواهد شد، البته در تلاش هستیم بتوانیم در بهمن ماه کلنگ زنی این بیمارستان را داشته باشیم؛ در ضمن امام جمعه طالقان نیز ‌قول کمک خیرین برای تسریع ساخت بیمارستان را به ما داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار