کد خبر: ۸۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 22 August 2015

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور هزار و 300 میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم به اندازه بودجه 26 سال کشور است.

رحیم بنامولایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهارکرد: هنر مملکت‌داری در این است که از فرصت‌های مختلف به درستی استفاده کنیم و یکی از این فرصت‌ها جلوگیری از فرار مغزها و ممانعت از خروج سرمایه‌های ملی از کشور است.

وی افزود: طبق برآوردهایی که صورت گرفته است، سرمایه ایرانیان خارج از کشور هزار 300 میلیارد دلار است که این رقم به اندازه بودجه 26 سال کشور است و اگر هنر داشته باشیم و بتوانیم زمینه برای بازگشت این سرمایه ها را فراهم کنیم از نفت هم بی نیاز می‌شویم.

بنامولایی با اشاره به عدم محدودیت در مالکیت خاطرنشان کرد: متاسفانه فضایی در کشور ایجاد شده است که نسبت به سرمایه دار دید خوبی وجود ندارد و سرمایه دار را زالوصفت نشان داده می‌شود، اما این نگاه باید اصلاح شود زیرا سرمایه‌دار بیش از آنکه زالو صفت باشد کارآفرین است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با یادآوری فرهنگ کار ادامه داد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که بازدهی کارمندان در کشور 20 دقیقه و کارگران یک ساعت می باشد، این مساله باعث افزایش قیمت تمام شده کالا و خدمات می‌شود و توانایی رقابت در بازار را از واحدها اقتصادی سلب می‌کند و برای بهبود آن باید به اشاعه فرهنگ کار در کشور بپردازیم.

وی یادآورد: پس از ترویج فرهنگ کار، باید به ترویج فرهنگ بهره وری و سپس فرهنگ شایسته سالاری بپردازیم و بهتر است که نظام پرداخت مزد از وقت مزدی به سمت کارمزدی تغییر کند.

بنامولایی در پایان گفت: امروز بزرگترین مشکل مردم در کشور این است که هزینه‌های آنان با دلار ولی درآمد به ریال پرداخت می‌شود به همین دلیل پس از ترویج فرهنگ کار، بهره وری و شایسته سالاری باید به تامین معیشت مردم نیز توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار