مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری، از تخریب ۱۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 30 December 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی در بخش‌های قلعه نو، کهریزک، خاوران و مرکزی‌ با حکم قضایی تخریب شد.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و دیوارکشی زمین های کشاورزی موجب افزایش پنج برابر این اراضی می شود، خاطرنشان کرد: افراد سودجو با دیوار کشی زمین های کشاورزی به دنبال احداث ویلا،  انبار و کارگاه هستند.

عباسی تاکید کرد: متخلفان باید بدانند که تمامی ساخت‌ و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر ذره‌ بین بازرسان جهاد قرار دارد و با هر مورد بدون مجوز برخورد قانونی می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان مجوز احداث گلخانه و کارخانه پرورش قارچ به دنبال انحراف از طرح و احداث انبار نگهداری کالا هستند، عنوان کرد: بازرسان جهاد کشاورزی طی ۱۰ روز اخیر ۱۱ مجوز احداث کارخانه قارچ را به دلیل انحراف از طرح ابطال کرده‌اند.

عباسی یادآور شد: کشاورزانی که با مجوز گلخانه به دنبال چهار دیواری کردن اراضی خود و سپس تبدیل آن به کارگاه و انبار هستند باید بدانند که به هیچ عنوان این کار انجام نخواهد شد و هر زمانی که از مجوز خود انحرافی داشته باشند تمامی سازه‌هایشان تخریب و مجوزشان باطل می شود.

وی با بیان اینکه برخی گلخانه‌های احداث شده شهرستان ری در کمربندی دوم و امین آباد امروز تبدیل به محل جمع آوری و تفکیک زباله شده‌اند، تصریح کرد: جهاد کشاورزی با همکاری اداره محیط زیست دستور قضایی برای جمع آوری این واحدهای آلاینده را گرفته‌اند و به زودی تمامی این موارد جمع آوری خواهند شد.

عباسی در پایان یادآور شد: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و خرید باغ و یا باغ ویلا هستند، پیش از هرگونه معامله، وضعیت زمین را از بخشداری و یا اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری استعلام نمایند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند، قرار گیری اراضی کشاورزی این شهرستان در حاشیه شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی و همچنین قرار گیری بخش اعظمی از انبارهای نگهداری کالای کشور در این منطقه بسیاری از کشاورزان را ترغیب به تغییر کاربری اراضی می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار