کد خبر: ۸۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 22 August 2015


تابناک گیلان:  انتظار می رود، معاونت سیاسی که قطب اصلی اجرای سیاست های دولت و مسئول سمت و سو دادن برنامه ها و ایجاد فضاهای متعدد گفتمانی و جلسات مکرر هدفمند در راستای تحقق اهداف آن است، در نهایت همدلی و همسویی با دولت و متخصصانه انتخاب شود تا افراد ذی ربط همچون: مدیران کل، فرمانداران، بخشداران …

زندگی زمینی، با وجود تنوع انواعی که در خود دارد، نیازمند یک مدیریت صحیح است. اگر شناسنامه ی زمین را ورق بزنیم و تشکل های اولیه اش را مدنظر قرار دهیم، می بینیم، با یک انسجامی اگرچه در حد ابتدایی، محدوده اش را تا به امروز به تناسب گسترش جمعیت، گسترانده و از تشکیلاتی قوی تر برخوردار شده است.

در چارچوب تشکیلات امروزی که پایه و اساس یک حکومت را بنا نهاده، عواملی دست به دست همدیگر داده اند تا هویت یک جامعه را به سمت و سوی تعالی، ارتقاء داده و موجبات آسایش و آرامش افراد را فراهم آورند.

بی شک، یک جامعه متعالی، جامعه ای خواهد بود به دور از تجاهل و نیرنگ؛ به دور از سستی و اهمال و جدا از کثرت و تغلیظ کثرت.
ایجاد مطلوب برای یک مملکت، محتاج افراد متخصصی است که با اشراف بر قوانین مدون مملکتی و شرح وظایف انسانی در سایه همدوستی و وحدت عالی، سایه روشنفکریشان را بر سر مردمانی که به امید حمایتشان هستند بیفکنند.
اگرچه لازمه ی هر فرد، رسیدن به اوج تقرب پروردگار و حمایت های بی تمنای خالق هستی است، اما واقعیت زندگی زمینی قابل کتمان نیست و افراد مسئول، باید با پروردن وجودشان و رفع ناخالصی ها، در نهایت وحدت و همراهی، در صدد احیای دیگران برآیند.
وقتی در یک شهر، ارگانها، سازمانها و نهادهایی پایه ریزی می شوند تا مملکت داری کنند، آنچه برایشان مدون می شود، شرح وظیفه و تعهداتی است که نسبت به جامعه خویش دارند. عدول و سرپیچی از این قراردادهای اجتماعی، علاوه بر هتک حرمت افراد انسانی و تخریب جامعه، بی احترامی به مدیریت این سازمانهاست و چنانچه مدیریت فاقد راهکارهایی برای اصلاح تخلفات باشد، خود حدیث دیگری است ازین مجمل!!!
با روی کارآمدن یک دولت، ارکان سیاسی آن نیز، با رویکرد انجام وظیفه در راستای خدمت به مردم و حفظ موجودیت و نظام یک حکومت شکل می گیرند تا در لوای احکام مطروحه برای پاسداشت حرمت یک کشور، همیاری نموده و دولتی سربلند را رقم بزنند.

مهمترین رکن سیاسی هر دولت، در استان ها ، معاونت سیاسی آن است که بر حسب صلاحیت های مورد قبول، تحت نظر دولت موجود، انتخاب می شود. طبیعی است که چیدمان اعضاء هر دولتی که بر سرکار می آید، بر اساس تفکیک سره از ناسره و متعهد از غیر متعهد بوده و لاجرم، معیارهای قبلی ، ملاک عمل ، برای دولت جدید نخواهد بود. اگر عدم صلاحیت برای مسئولی لحاظ گردد، در دولت بعدی، او فاقد رای بوده و بر این اساس، انتظار می رود، معاونت سیاسی که قطب اصلی اجرای سیاست های دولت و مسئول سمت و سو دادن برنامه ها و ایجاد فضاهای متعدد گفتمانی و جلسات مکرر هدفمند در راستای تحقق اهداف آن است، در نهایت همدلی و همسویی با دولت و متخصصانه انتخاب شود تا افراد ذی ربط همچون:  مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و دیگر ارگان هایی که بعنوان همکاران سیاسی وارد عرصه عمل می شوند نیز، نقش موثری در روند اهداف دولت داشته باشند. این تعامل، در زیرشاخه های دولتی همچون استاندار یک استان هم مصداق می یابد.

چنانچه، اگر معاون سیاسی یک استان همراه استاندار و همسو با الگوهای مدون دولتی نباشد، از زیر مجموعه هایشان نیز انتظاری جهت بهبود روابط و عملکرد نمی رود. بدیهی است، شعور حاکم بر چنین افرادی جذب همجنس خود می نماید. آنها نیز روندی نا متعادل را در پیش گرفته و اینگونه، منجر به اختلالی بزرگ در سطح حکومت می گردند و این امر، خود، آسیب جدی و مهلکی نسبت به ساختار جامعه وارد خواهد کرد؛ در عین حال، وجود چنین افراد غیر همسو با آیین های یک دولت، مرگ تدریجی آن را به همراه خواهد داشت.
دولت آرمانی، با مصداق وحدت و همدلی، موجودیت می یابد و طرح اندیشه تضاد و متناقض با خواست یک دولت، مبنای انهدام آن خواهدبود.

اعتدال شمال/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار