تابناک / مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به ثبت ۵ هزار و ۲۷۳ مورد طلاق در ۹ ماهه نخست امسال، گفت: گیلان از این نظر در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 25 December 2019

تابناک / مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به ثبت ۵ هزار و ۲۷۳ مورد طلاق در ۹ ماهه نخست امسال، گفت: گیلان از این نظر در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است.

 

قاسم روحانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پایگاه جمعیت سازمان ثبت احوال یکی از منابع آماری جمعیتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال وظیفه ثبت وقایع چهارگانه حیاتی را دارد.

جایگاه بیست و پنجم گیلان در رشد جمعیت

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای دو میلیون و ۵۶۱ هزار نفر جمعیت است، افزود: رشد جمعیت گیلان ۴ دهم بوده که این میزان در سطح کشور ۱.۲۴ است و این استان از این نظر در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد این در حالی است.

مدیرکل ثبت احوال استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۳۵۳ نوزاد در استان متولد شده است، گفت: از این تعداد ۵۱ درصد پسر و ۴۹ درصد نوزادان دختر بودند که ۷۲ درصد شهری و مابقی روستایی هستند.

وی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان گیلان ۹ در هر ۱۰۰۰ نفر است، تصریح کرد: میانگین نرخ ولادت در کشور ۱۷ نوزاد در هر ۱۰۰۰ نفر است که وضعیت استان در این زمینه نیز نامطلوب بوده و از نظر فرزند آوری آخرین استان کشور است
میانگین نرخ ولادت در کشور ۱۷ نوزاد در هر ۱۰۰۰ نفر است که وضعیت استان در این زمینه نیز نامطلوب بوده و از نظر فرزند آوری آخرین استان کشور است
.

مدیر کل ثبت احوال گیلان به بیشترین اسامی انتخابی برای نوزادان در این استان اشاره کرد و افزود: فاطمه و حلما برای دختران و ابوالفضل و امیر علی برای پسران بیشترین اسامی انتخابی است.

روحانی فر با اشاره به فوت ۱۲ هزار و ۴۳۸ مورد در ۹ ماهه نخست امسال ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ درصد مرد و ۴۶ درصد نیز زنان هستند. نرخ وفات استان گیلان ۶.۹ در هر ۱۰۰۰ نفر بوده که نسبت به میانگین کشوری بالا است.

وی با بیان اینکه ۹.۳ درصد جمعیت استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: از مجموع جمعیت استان گیلان ۲۳۵ هزار نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند. املش، رودسر، سیاهکل و آستانه اشرفیه از سالمندترین شهرهای استان گیلان محسوب می‌شوند.

روحانی فر ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان در پنجره جمعیتی استان یعنی در سنین ۱۵ تا ۶۵ قرار دارند.

ثبت بیش از ۱۳ هزار ازدواج طی ۹ ماهه نخست امسال در گیلان

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۶۳ مورد ازدواج در استان گیلان به ثبت رسیده است، گفت: ۸۵ درصد شهری و مابقی روستایی است. میانگین سن ازدواج استان گیلان نیز ۲۵ تا ۳۰ سال است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان نرخ عمومی ازدواج در استان ۶.۸ بوده که در سطح کشور این نرخ ۶.۹ در هر ۱۰۰۰ نفر است، اظهار کرد: از این نظر استان گیلان در جایگاه هفدهم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به میزان طلاق ثبت شده در استان طی ۹ ماهه نخست امسال، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۲۷۳ مورد طلاق ثبت شده که از این تعداد ۸۸ درصد شهری و ۱۲ درصد روستایی است. نرخ طلاق گیلان ۲.۷ در هر ۱۰۰۰ نفر بوده که این میزان در کشور ۲.۲ است و گیلان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

صدور ۹۲ درصدی کارت ملی هوشمند در گیلان

روحانی فر در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: گیلان دومین استان برتر در زمینه صدور کارت ملی هوشمند با اجرای ۹۲ درصدی این طرح است.

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۱۴۰ هزار گیلانی بالا ۱۵ سال واجد دریافت کارت ملی هوشمند بودند که از این تعداد یک میلیون و ۹۷۵ هزار درخواست دریافت شده است، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار کارت ملی در دست چاپ است.

مدیر کل ثبت احوال گیلان همچنین ادامه داد: ۱۲ هزار کارت ملی هوشمند نیز صادر شده و در ادارات پست و پیشخوان دولت آماده تحویل به شهروندان است.

وی افزود: از سال ۹۲ طرح تعویض شناسنامه‌ها آغاز شده که در استان گیلان تاکنون ۹۱۶ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار