آیا می‌دانستید که می‌توان با راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی برق آن هم در پشت بام خانه خود، برق تولید شده را بفروشید؟
کد خبر: ۸۰۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 24 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز اظهار کرد: سازمان انرژی‌های نو به شرکت‌های توزیع نیروی برق همه استان‌ها ابلاغ کرده تا دفترهایی با عنوان جلب مشارکت راه اندازی کنند و کسانی که متقاضی انرژی‌های نو هستند، از مسیر شرکت های توزیع بتوانند نسبت به راه اندازی نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

بهنام بیات ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه نسبتاً بزرگ در شهرستان نظرآباد اجرایی شده و تعدادی هم متقاضی کوچک هستند که روی پشت بام خانه خود نیروگاه خورشیدی نصب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت برق خریدار انرژی حاصل از فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی است، افزود: شرکت برق انرژی تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی را با قیمت مناسب از مردم می خرد.

بیات تصریح کرد: به کسانی که نسبت به راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کرده اند توصیه می‌شود که انرژی تولیدی را مصرف نکنند چون می‌توانند آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و خود از انشعاب ارزان قیمت خریداری کنند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح تولید برق از انرژی خورشیدی طرحی حمایتی محسوب می‌شود، هر کیلووات انرژی تولید شده هزار و ۴۰ تومان از مردم خریداری می‌شود ولی آنها می تواند هر کیلووات برق مصرفی خود را ۱۰۰ تومان از شرکت خریداری کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در اشتهارد که زمین ارزان قیمت است، چهار متقاضی راه اندازی سلول‌های خورشیدی پنج مگاواتی پیش قدم شده اند و بنا شده زمین رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد تا بتوانند مزرعه خورشیدی ایجاد کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: ایجاد این مزارع خورشیدی در مرحله عقد قرارداد قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز یک مزرعه خورشیدی دارد، گفت: در حال استان البرز یک مزرعه خورشیدی ۶۵۰ کیلوواتی در نظرآباد فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار