نارضایتی رانندگان، نگرانی مسافران و نظارت‌های بی‌نتیجه بر بازار و سیستم حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌ شهری در استان‌ها یک ماه بعد از اصلاح قیمت بنزین، منجر به آشفته‌ بازار کرایه‌ها شده است.
کد خبر: ۸۰۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 23 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرج پس از اعلام اصلاح قیمت بنزین موضوعی بود که در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شد؛ شهرداری مدعی است که تاکسی‌های گردشی تخلف می‌کنند.

دهم آذرماه بود که علی‌اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در جلسه ستاد تنظیم استان البرز ضمن انتقاد به بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی در کرج گفته بود؛ در روزهای نخستِ پس از اصلاح قیمت بنزین، خطوط تاکسیرانی نرخ را بالا بردند که با نظارت‌های انجام‌شده برخی خطوط نرخ‌ها را به قبل بازگرداندند.

وی همچنین گفته بود؛ علیرغم گشت‌های تاکسیرانی و انجام بازرسی‌ها برخی خطوط تاکسیرانی هنوز افزایش نرخ تاکسی‌ها را اعمال می‌کنند، لازم است در خصوص کنترل نرخ تاکسی‌های شهری، تدابیر لازم از سوی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج صورت گیرد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص اقداماتی که بعد از اصلاح قیمت بنزین برای حمایت از تاکسی‌داران در بحث سهمیه بنزین خودروی آن‌ها دنبال شده است، توضیح داد: بعد از اعلام نرخ جدید بنزین، سهمیه بنزین تاکسی‌های دوگانه‌سوز اصلاح‌شده و از ۲۰۰ لیتر به ۲۵۰ لیتر در ماه رسیده است، سهمیه ماهانه تاکسی‌های ون نیز از ۴۰۰ لیتر به ۶۰۰ لیتر رسیده است.

استاد کاظمی با توجه به این موضوع که برخی تاکسی‌ها به‌عنوان سرویس مدارس فعالیت دارند در مورد آخرین پیگیری‌ها برای اختصاص سهمیه بنزین به این قبیل تاکسی‌ها نیز گفت: برای سرویس‌های مدارس سهمیه‌ای منظور نشده بود اما اکنون سهمیه آن‌ها نیز برقرارشده و با ثبت‌نام در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) این سهمیه را دریافت خواهند کرد.

بنابراین گزارش وعده کنترل قیمت‌ها بازهم عملی نشد؛ بعد از گران شدن بنزین و احیای سهمیه‌بندی سوخت بود که مردم نگران تأثیر این اقدام بر قیمت سایر کالاها بودند و ناظران بازار قول دادند که اجازه این کار را نمی‌دهند.

شاید روزهای اول به دلیل هشدارهایی که از سوی مسئولان به متخلفین داده شد اوضاع تا حدودی در کنترل آن‌ها بود، اما پس از چند روز قیمت اغلب کالاها روند افزایشی خود را از سر گرفت و به تبعیت از قیمت بنزین قیمت سایر کالاها هم افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار