فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
رئیس بهزیستی استان کرمانشاه گفت:این سازمان برای بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد فرصت مناسبی را برای کار آفرینی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 23 December 2019

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اعتیاد منشاء و عامل ایجاد بسیاری از آسیب ها است و می تواند زمینه ساز رشد آسیب های اجتماعی از جمله کودک آزاری ، همسر آزاری، بزهکاری کودکان و... باشد و سبب بروز این آسیب ها شود.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی در بحث اعتیاد سه وظیفه از جمله پیشگیری، درمان، کاهش آسیب ها و همچنین توانمند سازی و اشتغال بهبود یافتگان را برعهده داردو در بحث درمان و کاهش آسیب ها مراکز مختلفی داریم از جمله ۳ مرکز سرپناه شبانه جهت ریشه کن کردن کارتون خوابی و ایجاد آسیب های جدی در این راستا فعالیت میکنند‌

رضوان مدنی افزود: ۲۱ کمپ ماده ۱۵ داریم و مربوط به افرادی است که به صورت داوطلبانه برای ترک مواد مخدر به این کمپ مراجعه می‌کنند که در راستای درمان این افراد ۱۰ مرکز mmt در بهزیستی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند .

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از فعالیت ۴ مرکز DIC خبر داد و عنوان کرد: این مراکز در راستای تست بیماری ها و واگذاری بسته کاهش آسیب ها فعالیت می کنند.

وی در خصوص ماده۱۶ گفت: مرکز ماده ۱۶ مرکز اجباری ترک اعتیاد است که برای معتادین متجاهر است، در این مرکز خدمات تخصصی درمانی، مددکاری، روانشناسی و غیره به این افراد ارائه می شود.

رضوان مدنی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان تاکید کرد: تمام کسانی که به بهزیستی مراجعه و طبق ماده ۱۵ و ۱۶ در مرکز MMT درمان می‌شوند، علاوه بر اینکه در زمان ترک اعتیاد از طریق اداره فنی حرفه ای با توجه به علاقه شخص آموزش های مورد نیاز به آنها داده می شود، بعد از دوسال از ترک اعتیادشان ۵۰ میلیون وام خود اشتغالی با سود ۴ درصد به آنها پرداخت و خانواده های آنها از لحاظ معنوی و مادی تحت پوشش قرار می گیرند و همچنین در مراکز بهزیستی کلاس های آموزشی برای بهبود یافتگان برگزار می شود که دیگر به سمت مواد نروند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار