محمد دلاوریان در خصوص مراحل دنبال شده برای ساخت نخستین مدرسه سبز استان البرز که قرار است در خیابان مطهری شهر کرج و در مجاورت ساختمان اداره آموزش و پرورش ناحیه سه احداث شود، اظهار کرد: طراحی این مجموعه خوشبختانه دنبال شده است و در ادامه باید برای پیاده سازی مراحل ساخت آن اقدام شود.
کد خبر: ۸۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 17 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه برای تزریق بودجه و آغاز مراحل اجرایی در سال آتی اقدامات لازم صورت می گیرد، بیان کرد: بر اساس پیش بینی و مطالعات مشاور، حدود ۷ تا ۸ میلیارد تومان بودجه برای ساخت آن نیاز است.

وی با بیان اینکه در طراحی ساختمان نخستین مدرسه سبز استان معماری ایرانی - اسلامی لحاظ می شود، گفت: طراحی و معماری این مدرسه از دیگر مدارس استان متفاوت خواهد بود.

دلاوریان با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی پاک در نخستین مدرسه سبز استان البرز، افزود: برای تامین بیش از ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز مدرسه از سیستم های گرمایشی برگرفته از سلول خورشیدی و یا از آبگرمکن خورشیدی برای فراهم کردن آب گرم استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی از سیستم های هوشمند استفاده می شود، گفت: این سیستم ها به طور اتوماتیک جلوی مصرف سوخت اضافی را می گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به استفاده از در و پنجره های دوجداره در مدرسه سبز، گفت: دیواره ها و سقف های کلاس ها نیز عایق حرارتی خواهد شد تا از هدر رفتن سرما و گرما جلوگیری شود.

دلاوریان به رویکرد استفاده از بام و دیوار سبز در مدارس سبز اشاره کرد و گفت: در بحث بهینه سازی مصرف آب نیز از روش تسویه آب استفاده کرده و مجدد برای شستشو و یا آبیاری فضای سبزمدرسه بکار برده می شود، از طرفی تدوین و بکارگیری روش های پسماند برای مواردی مانند کاغذهای مصرفی و غیره نیز مدنظر است.

وی با بیان اینکه در بحث سیستم های آموزشی مدارس سبز مواردی از جمله دسترسی به شبکه ها و هوشمندسازی کلاس های درس اجرایی خواهد شد، افزود: استفاده از سیستم های غیرفعال مانند گلخانه نیز مورد توجه است و پلان و نقشه این مجموعه ها با توجه به نیازهای اقلیمی آن طراحی می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در خصوص مشخصات نخستین مدرسه سبز استان البرز که متراژ زمین آن شش هزار و۵۰۰ مترمربع است، گفت: متراژ محوطه سازی آن نیز دو هزار و ۵۰۰ مترمربع است و این مدرسه قرار است با لحاظ کردن زیرزمین آن در چهار طبقه احداث شود.

دلاوریان با بیان اینکه در این مدرسه دو مقطع تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم را خواهیم داشت، گفت: این مدرسه ۱۸ کلاس درس دارد و برای هر مقطع تحصیلی ۹ کلاس درس لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری در خصوص اینکه آیا احداث مدارس سبز در دیگر استان های کشور نیز مانند البرز پیش رفته و دنبال می شود، گفت: خوشبختانه  استان البرز در پیاده سازی این رویکرد و هدف مهم پیش قدم شده است و دلیلش این است که در سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص احداث مدارس سبز بحث ها و تبادل نظرهایی داشتیم و قرار شد برخی استان ها به صورت پایلوت اجرا کننده این طرح باشند که استان البرز از جمله این استان ها بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار