معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: در سه مدرسه استان کیک های آلوده به قرص کشف شده است.
کد خبر: ۸۰۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 16 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده اضافه کرد: کیک های آلوده در استان البرز در سه مدرسه از مناطق مهرشهر، جهانشهر و شهرستان فردیس مشاهده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه کیک های آلوده کشف شده در استان از بیرون مدارس تهیه شده است، گفت: این مهم با پیگیری از خانواده دانش آموزان تایید شد که کیک ها از فروشگاه های بیرون از مدارس خریداری شده است.

علیزاده تاکید کرد: تیم بهداشت محیط دانشگاه علوم‌ پزشکی استان البرز نظارت کامل بر این قضایا دارند و پیگیری های لازم را انجام می دهند.

وی گفت: در حال حاضر تیم نظارتی آموزش و پرورش البرز متشکل از ارزیابی حراست، سازمان دانش آموزی و همچنین بخش سلامت مدارس البرز پیگیر این موضوع بوده و نظارت ها و توصیه های لازم را اعمال می دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه طبق بررسی های وزارت بهداشت و درمان امکان‌جاسازی شی خارجی در فرآیند تولید و بسته بندی کیک های کارخانه ای وجود ندارد، گفت: بر اساس دستور العمل های پایگاه های تغذیه سالم که در  تمامی مدارس نیز ذکر شده است، موادغذایی بوفه ها باید از مراکز مجاز توزیع مواد غذایی تهیه می شود.

علیزاده با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون مواردی از کیک های آلوده در بوفه مدارس استان البرز مشاهده نشده است، گفت: انتظار داریم مردم و با ویژه والدین دانش آموزان نیز مراقب باشند و مواد خوراکی را برای فرزندان خود خریداری کنند که هم دارای استاندارد لازم باشد، از مراکز معتبر توزیع مواد غذایی خریداری شود و دارای بسته بندی مناسب باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون تنها سه مورد کیک آلوده در استان البرز مشاهده شده و امیدواریم دیگر موردی پیدا نشود، افزود: وظیفه تمامی مدارس استان در این است که اگر موردی از کیک های آلوده در خوراکی های دانش آموزان پیدا کنند به شماره  ۳۲۵۴۳۸۳۷ دانشگاه علوم پزشکی البرز تماس حاصل و موارد مشاهده شده را اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار