فرماندار ساوجبلاغ گفت: سال‌های گذشته با تفاهم بین چند معدن، بخشی از سیلاب‌ها را ذخیره کرده و به مصرف کشاورزی رساندیم.
کد خبر: ۸۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 16 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ ابوالقاسم پالیزگیر گفت: چندین میلیارد هزینه اجرای پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد شده، ولی تاکنون این طرح را به اتمام نرسیده است.
وی ادامه داد: در بارش‌های سال‌های گذشته با کمک شورای اسلامی سرخاب و معدن داران منطقه موفق شدیم کار انتقال سیلاب را به معادن عملیاتی کنیم و چندین سال است که این عملیات در زمان‌های جاری شدن سیلاب ادامه دارد.
پالیزگیر افزود: هرسال میلیون‌ها مکعب آب به هدر می‌رود و نمیتوان از آن بهره برد؛ این در حالیست که معادن موجود عامل بزرگ تخریب سفره‌های زیر زمینی هم هستند.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: چاه‌های عمیق غیر مجاز این معادن میزان دبی اشان به اندازه آب آشامیدنی شهر هشتگرد بر آورد شده است.
وی از سایر معدن داران هم خواست خودشان دست بکار شوند و معادن حاشیه رود خانه را با هماهنگی امور آب و مدیریت بحران به محل ذخیره آب تبدیل کنند تا از این نعمت الهی بخوبی بهره ببریم.
پالیزگیر گفت: تا تکمیل شدن مجموعه تغذیه مصنوعی دشت ساوجبلاغ باظرفیت ۱۱ میلیون متر مکعب می‌توان از شن چاله‌ها نهایت استفاده را داشت.

وی افزود: انتظار می‌رود با ذخیره آب در معادن در تهراندشت حدود ۱۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره گردد و با تأمین آب سفره‌های زیر زمینی موجبات خشنودی کشاورزان فراهم آید.
فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: در حال حاضر تمامی سیلاب درصورت عدم انتقال به شن چاله ها، از رودخانه کردان به دشت کویر می‌ریزد و سودی عاید کشاورزان حاشیه دشت ساوجبلاغ نمی‌شود.
وی در پایان از امور آب معادن داران خواست درخصوص نکات ایمنی ونصب تابلو‌های هشدار برای عدم حضور مردم در حاشیه این چاله‌ها اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار