سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: کارفرمای جایگاه عرضه سوخت مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و غیره اصول ایمنی متناسب را به کار گیرد.
کد خبر: ۸۰۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 16 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین فلاح‌نژاد گفت: آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت در جلسه  در شورای عالی حفاظت فنی، تدوین و به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه ‎اجتماعی رسید و در ۲۰ آذرماه جاری در روزنامه رسمی کشور منتشر گردید و در استان اجرایی می شود.

وی در خصوص تصویب این آئین نامه گفت: با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت در جلسه مورخ ۱۴ مرداد امسال در شورای عالی حفاظت فنی تدوین شد و در تاریخ ۲۲ آبان ماه به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید ودر روزنامه رسمی کشور منتشر گردید و در استان‌ها اجرایی می شود.

وی با اعلام این مطلب که آیین نامه جهت اجرا و نظارت بر اجرای آن طی بازرسی‌های این اداره کل ابلاغ شده است افزود: این آیین نامه با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده و در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت مشمول ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، لازم الاجرا است.

فلاح نژاد تصریح کرد: مسئولیت ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارفرما است و کارفرما مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی بوده و باید از مراجع ذیصلاح مجوزهای مرتبط را اخذ کند.

وی افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به به کارگیری مسئول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها، اقدام کند.

این ‎آیین‎نامه مشتمل بر ۱۰۹ ماده است که مسائل مرتبط با ایمنی بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت را پوشش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار