وقتی از فضای لایتناهی به جهان خود نگاه می کنیم، آن را کره ای آبی و زیبا می بینیم که وجود اقیانوس های بزرگ از همان فضا قابل تشخیص است. کاش می شد از همان فضا مزرعه های زیبای گل را هم تشخیص داد. زمین زیبای ما با وجود مزرعه های گل خیلی زیباتر است، آفریده هایی که با همه ظرافت و زیبایی، عطرهای دلفریب خود را دارند. اگر بخواهیم دوری در دنیا بزنیم، از دیدن اینهمه تنوع تعجب خواهیم کرد. خالق این همه زیبایی، بی شک خیلی باید مهربان و لطیف باشد که چنین در خلقت خود شگفتی ایجاد کرده است. با مطلب زیباترین مزارع گل دنیا همراهی کنید تا گشتی مجازی داشته باشیم و از شگفتی های ایجاد شده در باغ های گل جهان حیرت زده شویم
کد خبر: ۸۰۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷ 15 December 2019

کشور هلند، مهد گل ها و لاله های زیبا

فکر می کنم این کشور برایتان آشنا هست، مکانی در دنیا که تحت عنوان کشور گل های زیبا از آن نام می برند. حتی این موضوع را هم خدمتتان برسانم که سمبل کشور هلند گل لاله بوده و فراوانترین نوع لاله در این خطه یافت می شود. مزارع متعدد و بیشمار هلند از آن ها در کارت پستال های بیشماری عکاسی شده و معرف حضور همه جهانیان هستند. به عنوان نمونه، باغ گل کوکنهوف که معروفترین در نوع خود محسوب شده، منظره ای بی بدیل از زیبایی گل های متعدد که نظیرش را در کمتر جایی می توان یافت را به نمایش می گذارد. اگر علاقمند به گل هستید، به هلند بیایید و در زیبایی های یکی از زیباترین مزارع گل دنیا غرق شوید.

کشور هلند 3

 

کشور ژاپن، پارکی کنار دریا

زمینی با کاربری پارک تفریحی، توریستی و با 120 هکتار مساحت که در گذشته ای دور کاربری کاملا خشن داشت، اکنون تبدیل به پارکی زیبا با رایحه دل انگیز شده که با چند منظوره کردن آن که دارای استخر، زمین بازی، باغ وحش و زمین ورزش بوده، بازدیدکنندگان زیادی از داخل و خارج را به خود جذب می کند. وجود تعداد قریب به پنج میلیون نیلوفر آبی و همچنین انبوه گل های آبی رنگ در این قطعه نسبتا بزرگ، چنین تداعی می کند که تو گویی تکه ای از آسمان بر روی زمین افتاده است. در موسم بهار در این مورد از باغ های گل جهان جشنواره زیبا و رنگارنگی از انواع گل ها از جمله شکوفه های گیلاس در کنار گل های دیگری همچون لاله و نیلوفر آبی، ترکیب زیبایی از رنگ آمیزی را در ژاپن به وجود آورده که دیدنش جذاب خواهد بود.

کشور ژاپنکشور ژاپن 2

 

کشور فرانسه، مزرعه اسطوخودوس

گلی به رنگ آبی و بنفش که از تیره نعناع محسوب می شود، بوته ای بوده و براحتی تبدیل به مزرعه ای پرگل می شود. ناگفته نماند که این گل های بنفش و آبی با گرمتر شدن هوا نمودار شده و قبل از آن فقط رنگ سبز برگ ها قابل دیدن هست. مزرعه زیبای اسطوخودوس در کشور فرانسه علاقمندان و عکاسان بسیاری را جذب می کند که حتما عکس هایی از این مورد از زیباترین مزارع گل دنیا را مشاهده فرموده اید.

مزرعه اسطوخودوسمزرعه اسطوخودوس 2مزرعه اسطوخودوس 3

 


کشور ایتالیا، مزرعه گل آفتابگردان

این مزرعه در فصل تابستان واقعا تماشایی است، مزرعه ای رویایی در کشور ایتالیا که به بهشت گمشده مشهور شد. هنگامی که گل های زیبای آفتابگردان در گرمای تابستان رسیدند، با سفر به این مورد از باغ های گل جهان خاطرات زیبایی برایتان ثبت خواهد شد.

 

مزرعه گل آفتابگردانمزرعه گل آفتابگردان 2


کشور چین، مزرعه کانولا

دشتی زیبا به رنگ زرد که تا چشم کار می کند گله ای ریز و زیبای کانولا نمایان گر می شوند. البته ناگفته پیداست که از این گل ها همان روغن کانولا ایجاد می شود و جاذب ایده آلی برای زنبورهای عسل و همینطور گردشگران و توریست هاست. این مورد از زیباترین مزارع گل دنیا را در سفر به چین از دست ندهید.

 

مزرعه کانولامزرعه کانولا 2

 

کشور آمریکا، مزرعه کارلس بد

در ایالت کالیفرنیا و لس آنجلس، در هوایی معتدل که ایده آل برای هر گل و گیاهی هست، باغی زیبا و رویایی با انواع گل های مختلف و زیبا وجود داشته که با نام مزرعه کارلس بد معروف هست و توریست های بسیاری را به سمت خود می کشاند. 170 نوع گوناگون از رز آمریکایی، اطلسی و ارکیده از جمله گل های پرطرفداری بوده که در این باغ رشد داده می شوند. همچنین، این باغ جز میراث فرهنگی کالیفرنیا محسوب می شود. با سفری به این شهر می توانید گردشی 45 دقیقه ای و رویایی با یک راهنما در این باغ داشته باشید.

.مزرعه کارلس بدمزرعه کارلس بد 2

 

کشور ژاپن، جشنواره فوجی

چنانچه از عاشقان رنگ صورتی هستید، این جشنواره مورد توجه شماست. همه چیز در این جشنواره به رنگ صورتی بوده و لازم به ذکر است که وقت برپایی این جشنواره اریبهشت و خرداد به حساب می آید. این جشنواره زیبا و خوشرنگ را از یاد نبرید.

جشنواره فوجی

 

محلات، قطب صنعت گل کشور

سرزمین پر برکت خودمان ایران، با دارا بودن چهار فصل طبیعت، بستری مناسب برای انواع و اقسام گل هاست. شهر محلات فعالیت اقتصادی عمده ای در پرورش گل ها داشته و هر سال با صادرات آن به اقتصاد ایران کمک می کند و سبب ترقی این منطقه در زمینه های صنعت، اشتغال و تولید می شود.

محلات

محلات 2

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار