مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای این استان در سیل فروردین ۹۸ وارد شد که تاکنون ۵۰ درصد از این خسارت‌ها ترمیم و بهسازی شده است.
کد خبر: ۸۰۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 15 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛ نوراله دلخواه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام با اشاره به اینکه شدت سیلاب بر اثر بارندگی‌های فروردین سال جاری به بسیاری از تاسیسات زیربنایی این استان به ویژه در حوزه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی آسیب رسانده است، افزود: این استان،عملکرد خوبی را در زمینه بهسازی آسیب‌های ناشی از سیل در کشور داشته است که براساس برآوردهای اولیه توسط کارشناسان، ۸۱۰ کیلومتر از راه‌های استان بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اوایل سال جاری دچار خسارت شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم و پیش‌بینی‌های کافی برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در پی بارش‌های زمستان پیش‌رو انئیشیده شده است، اظهار داشت: شن و نمک به اندازه کافی تهیه شده است و کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سواری‌های بین شهری متناسب با فعالیتی که دارند سوخت دریافت می‌کنند، تصریح کرد:هرگونه افزایش کرایه تاکسی‌های حمل و نقل برون‌شهری ممنوع است چرا که ناوگان حمل و نقل اتوبوسی و باری بی‌نیاز از دریافت بنزین هستند و تاکسی‌ها نیز سهمیه سوخت دریافت می‌کنند.

 دلخواه با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد سوخت، برای تاکسی‌های برون شهری(تک سوز) ۷۵۰ لیتر و برای ناوگان دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر اختصاص یافته است،خاطرنشان کرد: بر اساس پیمایشی که خودروهای سواری عمومی بین شهری دارند، متناسب با آن سهمیه نهایی بنزین در کارت سوخت آنها شارژ می شود.

وی ادامه داد: آن دسته از ناوگان سواری کرایه‌ای که پیمایش داشته و در جابجایی مسافر فعالیت بیشتری داشته باشند سوخت بیشتری به آنها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام به افزایش  ۶۴ درصدی تردد زائران اربعین از مرز مهران اشاره کرد و گفت: در این ایام تردد زائران از مرز بین‌المللی مهران ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

دلخواه از تردد سه برابری خودروها در محورهای مواصلاتی اصلی استان از جمله ایلام- مهران و حمیل - سرابله - ایلام در این ایام خبر داد و افزود: به طور متوسط روزانه ۱۲۷ هزار نفر در ایام منتهی به اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند.

وی اظهار داشت: نگهداری ۲۵ کیلومتر راه، سه هزار کیلومتر خط کشی جاده، نصب ۳۰ کیلومتری نیوجرسی، یک هزار و ۷۰۰ مورد تابلو و ۹۶ کیلومتر روکش آسفالت از جمله اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.

۲۶ آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار