به دنبال اجرای پروژه مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ،عملیات اجرایی مرمت ضلع شمال غربی این بنای ارزشمند تاریخی– مذهبی با نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 15 December 2019

مرمت ضلع شمال غربی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)

به گزارش تابناک قزوین،احسان نورانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان شهید انصاری از اماکن ارزشمند تاریخی– مذهبی به جای مانده از دوره صفوی در قزوین است که با توجه به قدمت بنا و جایگاه ویژه آن نزد مردم و گردشگران پروژه ساماندهی و مرمت آن آغاز  و اقدام‎هایی چون ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی و مرمت ایوان رواق‌های ایوان ضلع شمالی در سنوات گذشته به اجرا درآمد.

نورانی با اشاره به آغاز ساماندهی و مرمت ضلع شمال غربی امامزاده  اظهار داشت : مرحله جدید ساماندهی و مرمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) از اواسط آذرماه سال جاری با مشارکت هیات امنای امامزاده آغاز و اقدام‌های مرمتی اعم از لایه‌برداری ، مرمت دیوارها، بندکشی ، اجرای تاسیسات الکتریکال و مکانیکال ، بررسی طاق طبقه اول و اصلاح راه پله‌های ورودی طبقه دوم و بام تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال انجام است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد:امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به‌هنگام بناهای ارزشمند تاریخی– مذهبی بتوانیم جهت حفاظت و نگهداری از این اماکن گام‌های موثری برداریم.

بقعه امامزاده اسماعيل(ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در تاریخ ۲۰/۷/۱۳۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

اين آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار