معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تلاش برای تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و رفع موانع ثبت آن خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پروانه حیدری  به داوری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: هرچند ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور بصورت مشروط در این نشست پذیرفته شد، اما برای ثبت نهایی آن موانعی وجود دارد که باید آنها را برداریم.

وی تصریح کرد: برای ثبت ملی این شهر باید برخی اقدامات مانند تهیه بانک اطلاعاتی از هنرمندان صنعتگر این رشته، آمار کارگاه‌ها و ساماندهی آنها، احداث اِلمان مخصوص تنبور و... را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی استان تاکیدکرد: آنچه برای تکمیل پرونده ثبت ملی این اثر مربوط به حوزه میراث فرهنگی است درحال انجام است، اما برای تهیه اِلمان و برخی اقدامات دیگر نیاز به حمایت فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و مردم شهرستان دالاهو داریم.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌ تا پایان امسال پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تکمیل خواهیم کرد و برای سال آینده آن را به وزارتخانه ارسال می‌کنیم تا دوباره داوری شود.

حیدری یادآورشد: قطعا با برطرف شدن موانع، می‌توانیم امیدوار باشیم برای سال آینده پس از هرسین، دومین شهر ملی استان را به ثبت برسانیم.

وی در ادامه به ظرفیت شهرستان دالاهو در بحث چاقوسازی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دیگری که برای این شهرستان درحال انجام است، تکمیل پرونده ثبت نشان جغرافیایی چاقوی کرند است که برنامه ما ثبت آن در سال آینده است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار