در آذربایجان غربی؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از بستری ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا خبر داد.
کد خبر: ۸۰۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 14 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۲ ماه گذشته حدود یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری و مداوا شدند که از این تعداد تنها ۳۰۰ نفر مربوط به بیماری آنفلوانزا بوده‌اند.

جواد آقازاده با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های آزمایشگاهی تنها ۲۳ درصد بستری‌شده‌ها در آذربایجان‌غربی به آنفلوانزا مبتلا بودند، اضافه کرد: اپیدمی بیماری آنفلوانزا به طور معمول دارای سه موج است که از اواسط آبان آغاز شد و تا اواخر دهه دوم آذر ادامه داشت.

وی بیان کرد: اپیدمی بیماری‌های حاد تنفسی به‌ویژه آنفلوانزا بر اساس بررسی‌های میدانی و شواهد مدیریتی کاهش داشته و کاهش تدریجی مراجعه به کلینیک‌های تخصصی و درمانگاه‌های عمومی، کاهش پیش‌رونده بستری‌های بیمارستانی، کاهش غیبت از محیط‌های کاری و آموزشی و کاهش درصد موارد مثبت در نمونه‌های تهیه شده از جمله نشانه‌های این امر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بدون ارائه آماری در خصوص فوت‌شدگان ناشی از بیماری آنفلوانزا ادامه داد: میزان فوتی در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است.

دکتر آقازاده با اشاره به اقدامات اساسی انجام شده طی ۲ ماه گذشته در آذربایجان‌غربی برای کنترل این بیماری گفت: فعالیت آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفلوانزا زیر نظر متخصص ویروس‌شناسی به‌صورت روزانه، واکسیناسیون گروه‌های هدف، تامین داروی مورد نیاز درمان بیماران، راه‌اندازی بخش‌های بالینی مجزا در مواقع مورد نیاز در بیمارستان‌های تابعه، فعال‌سازی ۴۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و حاشیه شهر‌ها تا ساعت ۲۴ هر روز و روز‌های تعطیل از جمله این اقدامات بوده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار