اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای آنی نسبت به ورود یک سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه به این استان هشدار داد.
کد خبر: ۸۰۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 11 December 2019

این اطلاعیه براساس اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور (مورخ ١٩ آذر سازمان هواشناسی کشور) و اطلاعیه مورخ ۲۰ آذرهواشناسی خوزستان درخصوص ورود سامانه بارشی از اواخر وقت روز پنجشنبه٢١ آذر تا اواسط روز شنبه ٢٣ آذر صادر شده است.

در این اطلاعیه آمده است که این سامانه بارشی وقوع رگبار باران، رعدوبرق، تندبادهای لحظه‌ای و احتمال تگرگ در همه نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی  را با خود به همراه دارد،  پیش بینی مواج شدن شمال خلیج فارس همراه با رگبار و رعد و برق در ایام مذکور از دیگر هشدارهای ذکر شده در این اطلاعیه است.

در این اطلاعیه در خصوص اثر مخاطره  سامانه بارشی به آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکستن درختان، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، مهآلودشدن و کاهش دید، مواج شدن شمال خلیج فارس همراه با بارش باران و لغزندگی جاده ها اشاره شده است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، تندباد و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار