کد خبر: ۸۰۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶ 11 December 2019

به گزارش «تابناک کرمان»، هر ساله با تغییر فصل و شروع هوای سرد بیماری آنفولانزا یا گریپ (بیماری فصل سرما ) شایعه می شود که از علایم آن تب ، سرفه خشک، سردرد، عطسه و خستگی عضلات و... می توان نام برد در این باره مطالب علمی و پزشکی زیادی خوانده اید که در تخصص و موضوع گزارش ما نیست اما شواهد حاکی از آن است که در کشور ما تا به امروز بیش از چهار هزار نفر بیمار در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند حتی تعدادی هم در اثر این بیماری جان باخته اند حال بماند که تعداد خیلی بیشتری در منزل بیمار شده اند که نیاز به درمان دارند . شیوع این بیماری رفته رفته در حال گسترش است .
در کنار همه بیماری ها و ناراحتی خانوارها امسال در استان کرمان با شروع فصل سرما این بیماری ویروسی بیشتر از هر زمانی خود را نشان داده است ، به طوری که استان کرمان جزء پنج استان اول شیوع آنفولانزا اعلام شده است . اگر گذرتان به بیمارستان ها و مراکز درمانی در استان افتاده باشد بیشتر این موضوع را درک خواهید کرد . ازدحام بیماران دیده می شود که در شیوع این بیماری ویروسی هم بی تاثیر نمی باشد قابل تآمل اینکه در این برهه زمانی که شهروندان بیشتر از هر زمان دیگر به پزشک و درمان نیاز دارند اما خدمات دهی مناسبی دیده نمی شود مشکلات درمانی زیادی در این بین وجود دارد .

درمانگاه پیامبر اعظم (ص) کرمان یکی از مراکز درمانی مهم شهر کرمان است که در این زمینه خدمات دهی می کند اما متاسفانه با این ازدیاد جمعیتِ بیماران خبری از افزایش خدمات دهی دیده نمی شود !
تصمیم گرفتیم با تعدادی از مراجعین به این درمانگاه صحبت داشته باشیم که شاید مشکل شما خواننده عزیز هم باشد:
خانم برزگری که با دو فرزند خود پشت درِ یکی از اتاق های پزشکان ایستاده بود توجه ما رو به خود جلب کرد . به سراغ ایشان رفتیم وی گفت : از ساعت 3 و 45 عصر اینجا هستند برای درمان فرزندانش که گویا هردو به این بیماری شایع ویروسی مبتلا شده اند و نوبت برای ساعت 4 داشتند الان نزدیک یکساعت شده ولی خبری از دکتر نیست با این همه بیمار اینجا اگر آدم سالم باشد بیمار می شود به پذیرش اعتراض که می کنیم می گویند قرار است دکتر بیایند ولی برایشان مهم نیست ما کار و زندگی داریم ، بچه ها مریض هستند ، نیاز به استراحت دارند ... کسی پاسخگوی ما نیست شما خودتان شاهد این همه تعداد بیمار هستید .
فکری بحال نوبت دهی تامین اجتماعی بکنید
خانمی در کنار ما که گویا صدای ما را شنیده بود پای درد و دل باز کرد که به سختی توانسته بعد از دو هفته نوبت بگیرد خانم ابراهیمی به ما گفت : من سواد درستی ندارم گوشی پیشرفته هم ندارم نرم افزار داشته باشد از طریق سامانه هم بلد نیستم نوبت بگیرم تلفنی هر زمان تماس می گیرم اینقدر خط ها شلوغ هستند که هیچوقت نوبت ما نمی شود اگر هم خط آزاد شود می گوید نوبت ها پر شده اند . خواهش می کنم فکری به حال نوبت دهی بکنید اینجوری نمیشود باید درد بکشی تا شاید روزی نوبتت شود بتوانی از خدمات تامین اجتماعی که حق مسلم بیمه شده ها هست استفاده کنی .
با آقای اشرفی که مردی سالخورده به نظر می رسید هم صحبتی داشتیم ایشان اظهار گله مندی از این همه معطلی و کمبود پزشک کرد و گفت : من یک بازنشسته هستم با حقوق ناکافی چرا اینقدر مسئولین عرصه را برای ما تنگ کردند با این هزینه های هنگفت پزشکان جرآت اینکه بریم مطب نداریم مجبوریم ساعت ها در این مراکر درمانگاهی بشینیم آخر سرهم نوبتمان شد در اتاق پزشک چند نفر چند نفر بیماری می فرستند که سریعتر بیماران تمام شوند خیلی سریع ویزیت می کنند و تمام! نمیشود درست با پزشک حرف زد مشکلات را گفت سریع دارو را ثبت سیستم می کند و نفر بعدی را صدا میزند.
روی چه حسابی برای نوزادن دارو تجویز می شود
خانم جوانی که با نوزاد خود به این درمانگاه آمده بود هم با اظهار گله مندی گفت : هر چقدر هم که بیمار باشی فقط سه قلم دارو آن هم ارزان قیمت برایت می نویسند اگر دارو گران باشد مینویسند روی برگه آزاد از داروخانه های بیرون بخرید . وی به خبرنگار هفتواد گفت : تمامی این افرادی که اینجا هستند سالیانه چقدر باید پول بیمه بپردازند مگر سالی چند بار به این مراکز درمانی می روند خانواده من ماهی 300-400 تومن هر ماه باید پول بیمه بدهد الان که نوزادم بیمار شده است سه قلم دارو ارزان که شاید ده هزار تومان هم نشود ویزیت کردند دلمان خوش است به مراکز درمانی رایگان می آییم ! با کمترین امکانات خدمات دهی ! چرا یک مسئولی نمی آید ببیند اتاق پزشک اطفال اینجا حتی یک ترازو برای وزن کودک ندارد روی چه حساب دارو می دهند ! تا آنجا که ما خبر داریم دارو برای نوزادان بر اساس وزن کودک است مگر غیر از این است!؟

نه تنها در این مرکز در بسیاری از مراکز درمانی کرمان وجود پزشکان متخصص کم دیده می شود ، و چیزی که نمایان است خدمات دهی به بیماران در این مراکز و سایر مراکز درمانی بسیار پایین است ما بارها و بارها این مسئله را به گوش مسئولین محترم رسانیدم اما گویا گوش شنوایی نیست و پیگیری موثری صورت نمی گیرد . باشد روزی برسد که بیماران ما هم امنیت درمانی داشته باشند و فارغ از درد و بیماری ، ناراحتی و مشکل دیگری نداشته باشند .
گزارش از : کمالی فرد

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار