وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو گفت:برای ارتقاءوضعیت بهداشتی قره سو نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم.
کد خبر: ۸۰۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 10 December 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک‌کرمانشاه رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری که در سالن دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه آبریزی غرب بوده که بخش قابل توجهی از سامانه گرمسیری به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده و یکی از کار‌های افتخارآمیز بوده که از منابع صندوق توسعه ملی این حجم عظیم اختصاص یافته است. حداکثر مساعدت در بهره مندی از سامانه گرمسیری انجام خواهدشد.

وی در ادامه افزود: در مورد زیرحوزه سردسیری استان برنامه منابع و مصارف مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس آخرین اطلاعات دولت در اسفند ۹۶ مصوبه‌ای پشت سر گذاشت که در منجر به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سطح ملی انجامید که ۴ تن از وزرا در آن حضور دارند. همچنین یک کمیته استانی نیز باد تشکیل شود و هر استان به بازنگری منابع و مصارف بپردازند.

وزیر نیرو با بیان ارتقا وضعیت بهداشت عمومی رودخانه قره سو اظهار کرد: ۶ کیلومتر ارتقا آن انجام و ۱۵ کیلومتر در خارج از شهر باقی مانده که نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد تومان هستیم و دولت لایحه‌ای در سال ۹۹ برای آن درنظر گرفته است. همچنین با وزارت میراث فرهنگی صحبت‌های لازم در خصوص گردشگری در سد‌ها و استفاده از قالب دریاچه‌ها و مخازن سد برای این امر شده تا بخش خصوصی از ان استفاده کند. لازم به دکر است که تصفیه خانه کرمانشاه مورد توجه وزارت خانه بوده بطوریکه ۷۳ کیلومتر خط انتقال آن انجام و در حال واگذاری به پیمانکار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار