اما امروز بسیاری از شهروندان شهرهای مختلف ایلام که به منظور ثبت نام طرح ملی مسکن به سامانه معرفی شده مراجعه می کنند از همان ساعات اولیه آغاز ثبت نام با پیغام تکمیل ظرفیت این شهرها مواجهه می شوند ،به این معنا که شهرهای مشمول این طرح در استان ایلام از ظرفیت لازم برای ثبت نام برخوردار نمی باشند.
کد خبر: ۸۰۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 10 December 2019

تابناک ایلام ::"متاسفانه ظرفیت این شهرتکمیل شده است"این پیامی است که از ساعت اولیه آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن ،ودر مرحله ورود به ثبت نام جهت مسکن در شهرهای مختلف ایلام بر روی سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن وزارت راه وشهرسازی درج می شود .

روز گذشته معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با اعلام اینکه از فردا ثبت‌نام مسکن ملی برای ۶ استان سمنان، ایلام، جنوب سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام از مردم استان‌های تهران، البرز، قزوین، جنوب کرمان و کرمان نیز ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت. 

اما امروز بسیاری از شهروندان شهرهای مختلف ایلام که به منظور ثبت نام طرح ملی مسکن به سامانه معرفی شده مراجعه می کنند، از همان ساعات اولیه آغاز ثبت نام با پیغام تکمیل ظرفیت این شهرها مواجهه می شوند ،به این معنا که شهرهای مشمول این طرح در استان ایلام، از ظرفیت لازم برای ثبت نام برخوردار نمی باشند.

یکی از معضلات اصلی مردم در سالهای اخیر عدم برخورداری از مسکن مناسب است ،دولت هم براساس قانون وظبفه دارد با اتکا به شیوه های گوناگون زمینه را برای خانه دار شدن شهروندان فراهم آورند . اما سالهاست بدلیل رکود موجود در بازار ساخت وساز مسکن ،بدلیل اوج گرفتن قیمت زمین ومسکن ،خانه دار شدن در بسیاری از شهرهای کشور به آرزویی محال مبدل شده است .

عدم نظارت کافی بر بازار اجاره مسکن و رها شدن این بازار به حال خود ،زمینه سوء استفاده از این وضعیت را فراهم و با بالا رفتن غیر منتظره اجاره بها ورهن منازل ،حتی بسیاری از مردم توان   لازم برای سکونت در منازل استیجاری را از دست داده وبه برنامه های دولت برای فایق آمدن براین شرایط اسف بار و یا اجرای طرحی برای خانه دار شدن چشم دوخته اند .

اما امروز به رغم هیاهوی گسترده مسئولین راه وشهرسازی در خصوص اجرای طرح اقدام ملی برای تولید مسکن ،گویا سرنوشت این طرج هم به سایر طرح هایی رانت زای کشور تبدیل شده است ،برآیند شکل گیری چنین وضعیتی در سامانه ثبت نام مسکن ملی ،ذهن ها رابه سمت چمبره سوء استفاده گران ورانت خواران بر این بازار پر سود هدایت می کند .

درست مشابه همان وضعیتی که این روزها بر سامانه فروش خودرو شرکتهای خودروساز داخلی سایه افکنده است ،به گونه ای که  حاشیه سود بالای ایجاد شده  بدلیل تفاوت چشمگیر قیمت کارخانه با بازار آزاد ،به شکل گیری بازار سیاه زشت وزننده رانت بازی وسوء استفاده عده ای دامن زده است .

بررسی وضعیت حاکم بر وضعیت ثبت نام خودرو ها که سامانه آن صرفا برای تعدادی افراد خاص ومنفعت طلب هم کاسه با مدیران شرکتهای تولید خودور ودر مقطعی خاص باز و برای عموم مردم همچنان بسته مانده است،این شائبه را در اذهان متبادر می کند که در پشت پیغام تکمیل ظرفیت مسکن ملی نیز دستهای منفعت طلبانه برخی رانت خوار خوابیده باشد .

در حالیکه این روزها  رفتار ومشی نادرست تعدادی از مدیران فاسد به بی اعتمادی مردم از دستگاههای دولتی وحاکمیتی منجر شده است ،اتفاق امروز گلایه بسیاری از شهروندان ایلامی را برانگیخته وبنوعی تشدید نگرانی ها واحتمال بازی با احساسات آنان را بدنبال داشته است .

از اینرو انتظار می رود مسئولین راه وشهرسازی استان وکشور به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی نمایند تا چنانچه به هرطریقی فضا برای سوء استفاده ومنفعت طلبی برخی و بی کلاه شدن سر مردم بی خانمان مهیا شده است ،از همین آغاز راه مسیر را بر فربه شدن عده ای به قیمت در به دری عده ای دیگر ببندند ،چرا که آسیب های بی خانمان ماندن مردم به مراتب کمتر از بی خانمان هایی است که با احساس آنها بازی شده ویا برخی بخواهند شرایط این قشر را پله رشد وفربه شدن خود قرار دهند. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
این شیوه ثبت نام و ارائه خدمات دولتی به مردم کاملا بر خلاف عدالت است. اولویت ارائه خدمات باید بر اساس شرایط قانونی اعلام شده باشد نه بر اساس زمان ثبت نام و ورود به صف!!! تبعات اینگونه اجرای برنامه بی شمار است که بیعدالتی، نارضایتی، ایجاد فشار روانی در مردم و... تنها نمونه ای از آنها است. گویی مسئولین دنبال ساده ترین راه هستند.
لازم است رسانه ها و کارشناسان بنا به وظیفه خود آن را پیگیری کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار