کد خبر: ۸۰۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۶ 10 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ بیانیه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای روز دانشجو با عنوان «نه به عوام فریبی» به شرح زیر است:
روز دانشجو، روز بزرگداشت و گرامیداشت مقام دانشجو، که نمی‌توان به تناسب منافع، مفهوم آنرا مصادره کرد. ۱۶ آذر پاسداشت خون دانشجویانیست که در برابر استبداد، ارتجاع، زورگویی و زورگویان ایستادگی کردند.

بیانیه شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای روز دانشجو با عنوان «نه به عوام فریبی»
حال بزرگداشت چنین روزی را به نهادهایی سپرده‌اند که مشروعیت دانشجویی آنها در حدی بوده که در تمام انتخابات رقابتی که با تمام توان وارد شده‌اند نهایتاً علی البدل شده‌اند! و به قول خودشان از گردآوری دویست نفر هم عاجزند!
آیا همچون سایر دانشگاه‌های کشور امکان برگزاری مراسمی شایسته با حضور تمام ظرفیت‌های دانشگاه نبود؟
برگزارکنندگان این مراسم با فعالین فرهنگی هنری دانشگاه چه کرده‌اند که فعالین فرهنگی هنری ما تصمیم به شرکت نکردن در این مراسم نمایشی می‌گیرند!
کانون هنرهای نمایشی دانشگاه که در سیمرغ می‌درخشد اما در مراسم روز دانشجو عرصه را بر خود تنگ می‌بیند!
کانون موسیقی دانشگاه نیز همین شرایط را پیش روی خود می‌بیند!
در طی چند سال اخیر در کدام مراسم روز دانشجو به شورای صنفی دانشجویان و یا دبیرکل کانونهای دانشگاه تریبون دادید؟
کسانی کارگردانی مراسم متعلق به دانشجو را به دست گرفته‌اند که به نمایندگان قانونی تمام دانشجویان‌ فرصت صحبت و طلب حقوق دانشجو در چنین روزی را نمی‌دهند!
اما برای خودنمایی و کسب مشروعیت پوشالی، به صورت غیرمشروع در جایگاه نمایندگان دانشجویان قرار می‌گیرند و به جای مطالبه‌گری صحیح و دقیق و کلان دانشگاهی ، به انتقادی ضعیف و سطحی پرداخته و چنین فرصت گران بهایی را که‌ نمایندگان مشروع و قانونی دانشجویان می‌توانستند به نفع دانشجو از آن نهایت بهره را ببرند ،‌ به سخره می‌گیرند و قربانی منافع گروهی خود می‌کنند.
در بیان مسائل صنفی به جای اینکه خودتان تیتروار مسائلی را بنویسید و بخوانید ! می‌توانستید با شورای صنفی مشورت کنید تا اشکالات اساسی دانشگاه را مطرح کنید ! می‌شد که مجری برنامه‌ی پرسش و پاسخ را از شورای صنفی انتخاب کنید تا با آگاهی از تمامی مسائل و مشکلات ، مسئولین را به چالش کشیده و مشکلات اساسی دانشگاه را مطرح کند!

نگران ستاره دار شدن نباشید! ستاره دار شدن مختص دانشجویانی است که در طلب حق خود در تجمعات و در اعتراضات مختلف ایستاده‌اند! و در این راه هزینه داده‌اند ، مسلما مسئولین نورچشمی ها و عزیزدردانه‌های خود را ستاره دار نخواهند کرد!

در گوشه‌ای از بیانات پرفیض خود می‌فرمائید که اعتصاب دانشجویان برای غذا و خوابگاه و نیازهای اولیه دانشجویان و وضعیت رفاهی تأسف برانگیزشان، بیهوده است و آن را به سخره می‌گیرید و چقدر صحبت‌هایتان به صحبت‌های مسئولین شبیه است! همصدا با برخی مسئولین مطالبه‌گری دانشجویان را محکوم می‌کنید!
آری ! وقتی شما در هیچ کدام از اعتصابات و تجمعات کنار دانشجویان نبوده اید!
وقتی در تجمع دندانپزشکی حضور نداشتید حتماً درک نمی‌کنید که آن‌ تجمع اعتراض به کل ساختار دانشکده دندانپزشکی بود!
وقتی در تجمع دانشکده پرستاری کنار دانشجویان نبودید متوجه نخواهید بود که تجمعی آموزشی در اعتراض به وضعیت نابسامان هیئت علمی رشته‌ها بود!
وقتی در تجمع خوابگاه مطهری حضور نداشتید مطمئناً درک نمی‌کنید که تجمع برای زیر ساخت‌های اساسی این خوابگاه بود!

هیچگاه در هیچ‌کدام از حق خواهی‌ها و اعتراضات دانشجویان کنارشان نبوده‌اید و حتی مقابل دانشجویان بودید، بنابراین درکی از مسائل دانشجویی ندارید ، سپس در تعارض آشکار با کلام خودتان، از همین مشکلات برای کسب اندکی آبرو در روز دانشجو استفاده می‌کنید!

شما که خود را صدای جنبش دانشجویی دانشگاه می‌دانید چطور از گردآوری دویست دانشجو از سه هزار دانشجو عاجزید!

شما در حق دانشجویان و در حق مردم خیانت کردید چرا که چنین روز مهمی را که دانشجو باید آزاد و بدون خط دهی افراد خاص، از درد جامعه و مردم بگوید و علمدار مطالبات مردمی باشد را به بازی نمایشی از پیش طراحی شده که تنها به دنبال دفاع از منافع گروه‌های خاص بود، مبدل ساختید!

آیا شایسته نبود که اگر قرار است به هر دلیلی حتی دلیل بذل و بخشش! شام و موسیقی و دیگر برنامه‌های اعلام شده در برنامه‌تان را حذف کنید قبل از برگزاری مراسم به دانشجویان اطلاع می‌دادید و با وعده‌های گوناگون و دروغین به دانشجویان توهین نکنید
به راه انداختن نمایش پوپولیستی که ما هزینه‌ی شام را به بخش دانشجویی بخشیدیم از شما حاتم طایی نمی‌سازد!

تا قبل از برگزاری مراسم خود را تنها ، مجری برگزاری مراسم و شورای فرهنگی دانشگاه را تصمیم گیرنده معرفی می‌کردید و بعد در بذل هزینه‌ی شام ، خودتان را تصمیم گیرنده اعلام می‌کنید!
بالاخره کدام حرفتان را باور کنیم؟!
گرچه باز هم می‌گوییم که اگر از تمام ظرفیت‌های دانشگاه استفاده می‌کردید می شد بدون هزینه ، شام و موسیقی و دیگر برنامه‌ها را تدارک دید!

از همه‌ی دخالت‌های بی جایتان که بگذریم! در انجام وظیفه ی خودتان چه قدر موفق بوده‌اید!
چقدر دانشجویان از محتوای سیاسی اجتماعی برنامه‌ی روز دانشجو در چند سال اخیر راضی بوده‌اند!
در چند سال اخیر تشکل شما که یکه تاز و تنها تشکل سیاسی دانشگاه است، چقدر توانسته در دانشگاه نشاط سیاسی ایجاد کند؟!

بعد از چندین سال یکه تازی در برگزاری مراسم روز دانشجو هنوز هم آزمون و خطا را امتحان می‌کنید و میزان رضایت دانشجویان نیز گواه این مسئله است. هنوز نتوانسته‌اید در یک‌ مراسم هم محتوای روز دانشجو را حفظ کرده و هم با برنامه‌های فرهنگی جذاب دانشجویان را جذب کنید! این‌ می‌شود که یک سال صرفاً برنامه‌ای سبک و بی وزن دارید و سال بعد برنامه ای کسل کننده.

در چندسال گذشته هیچ‌گاه به لجن پراکنی شما، عده‌ای اندک و وابسته در نهادهای سیاسی دانشگاه پاسخ نداده‌ایم اما این بار این پا را از حد خود فراتر گذاشته‌اید و این موضوع ما را بر آن داشت که جهت شفاف‌سازی وضع موجود دانشگاه برای اولین بار پاسخ شما را دهیم.

آزادی خواهی و برابری طلبی هویت دانشجوست. ما پای هویت‌مان ایستاده‌ایم.

روز دانشجو
شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار