استارت فرایند ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از دهم آذر ماه زده شد تا عملا تنور این ماراتن تعیین کننده سرنوشت جامعه برای 4 سال پیش رو داغ شود.
کد خبر: ۸۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 10 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استارت فرایند ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از دهم آذر ماه زده شد تا عملا تنور این ماراتن تعیین کننده سرنوشت جامعه برای 4 سال پیش رو داغ شود.
هر چند بسیاری از افرادی که قصد نامزدی را داشته اند از بیش از 1 سال پیش به صورت جدی اقدام به یارگیری و جمع آوری رای نموده اند اما با اقدام به ثبت نام شفافیت بیشتری در خصوص کاندیداها رخ خواهد داد و تنور انتخابات داغ تر خواهد شد.
یکی از اهداف اساسی نظام بالا بردن میزان مشارکت است که عمده بار تحقق این هدف بر عهده نمایندگان است . البته نمایندگانی که بتوانند با ایجاد شرایط هیجان در رقابت ، مشارکت را بالا ببرند.
واقعیت این است بر خلاف آنچه که برخی شایع می کنند در خصوص حمایت حاکمیت از طیف یا گروهی خاص ، اما برای کلیت نظام مشارکت بالا مهمتر از پرداختن به حمایت از جناح های سیاسی است.
در این بین تذکراتی از سوی دستگاه قضایی برای مقابله با تبلیغاتی شدن فضا داده می شود که البته با توجه به محتوای این تذکرات به نظر می رسد هدف این نهاد ، جلوگیری از سوء استفاده برخی کاندیداها از امکانات دولتی و ظرفیت مدیران به نفع خود از یک طرف و به هم نخوردن شرایط نظم و آرامش از طرف دیگر است و گرنه این دستگاه مشکلی با داغ شدن تنور انتخابات برای مشارکت بیشتر ندارد.
 همانگونه که گفته شد نقش کاندیداها ، برجسته ترین نقش در تهییج مردم و راه اندازی شور انتخاباتی را ایفا می کند که در این گزارش سعی شده است با توجه به تحرکات و بازتاب این تحرکات ، داوطلبینی که تاکنون نقش پررنگ تری در انتخاباتی کردن فضا و یا به قول معروف "داغ کردن تنور" انتخابات در حوزه انتخابیه "کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده " را داشته اند ، معرفی شوند.
هر چند برخی بر این عقیده اند در حوزه انتخابیه 4 شهرستان کهگیلویه ، جو سیاست زدگی بر جامعه حاکم است اما در این بین برخی کاندیداها حضور دارند که حضور آنان خود به خود باعث تحرک شدید و گسترش فضای انتخاباتی در میان مردم می شود ! چیزی که هم اکنون به شدت شاهد آن هستیم.
همانگونه که گفته شد ، داوطلبین نمایندگی مجلس مانند دیگر حوزه های استان در این بین بیشترین ، نقش را در تهیج فضای جامعه به سمت ایجاد شور و هیجان انتخاباتی ، دارند.
 
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده)
 
سید محمد موحد ، چهره کاریزمای کهگیلویه با هوادارانی متعصب!
اگر در دور گذشته انتخابات عدل هاشمی به دلیل سابقه موفقش در قرارگاه خاتم و عملکردی که در برخی مناطق داشت ، چهره اول برای تحرک بخشیدن به فضای سیاسی استان بود که با شکست دادن یار دیرین خود ، یعنی موحد نتیجه محبوبیت خود را دید ، اما این روزها چهره برتر تحرک بخشی به فضای سیاسی کهگیلویه بی شک در دستان سید محمد موحد است.
شاید بخشی از این در صدر بودن موحد در تهیج مردم برای ورود به فضای انتخاباتی به واسطه شکست دور قبل و تلاش های چند سال گذشته برای گرفتن انتقام این شکست باشد اما بخش دیگر موضوع به خصوصیات شخصیتی موحد مرتبط است که وی را به شدت بر سر زبان ها انداخته است ! ضمن اینکه نباید نقش پررنگ  برخی طرفداران وی را در این زمینه نادیده گرفت! چرا که به اصطلاح 10 نفر از طرفداران وی به اندازه 100 نفر فعالیت تبلیغاتی و فضا را مهیج می کنند که نهایتا ، اقدام آنان مشارکت پای صندوق های رای را بالا می برد!
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده)
 
عدل هاشمی ، مصمم به پیگیری وعده ها
از نظر نگارنده دومین کسی که در این دوره باعث ایجاد شور و هیجان انتخاباتی و به تبع آن افزایش مشارکت در حوزه انتخابیه ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده خواهد شد ، عدل هاشمی است که اولا همچنان معتقد است که برنامه های مهمی را در چهار شهرستان در حال پیگیری است و در دور دوم نمایندگی خود آن ها را به نتیجه خواهد رساند و دوما به دلیل شرایط خاص رقابت با سید محمد موحد از طرف این دو چهره و طرفدارانش مطمئنا شاهد فضای رقابتی شدیدی خواهیم بود.(برخی معتقدند فضای سنگین رقابت بین این دو چهره حتی می تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند!)
عدل هاشمی و هوادارانش همچنین معتقد اند که در 4 سال نمایندگی خود به اندازه همه دوره های نمایندگان در زمینه کارهای زیربنایی و اساسی ، اقدام و پیگیری شده است.
اصلاح طلبان رقیبان بی برنامه و متفرق!
شاید مظلوم ترین رقیبان انتخاباتی در حوزه کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده ، اصلاح طلبان باشند که سال های سال است تقریبا کمترین نتیجه را از صندوق های رای در حوزه نمایندگی مجلس داشته اند!
اصلاح طلبان هر چند جوانانی پرشور و پای کار در تبلیغ را داشته اند اما به دلیل چند صدایی و بعضا رقابت شدید نخبگان ، عملا به بازندگان همیشگی انتخابات در 4 شهرستان تبدیل شده اند هر چند در دور گذشته به دلیل حمایت بدنه مردمی گروهی از اصلاح طلبان از عدل هاشمی تا حدودی اصلاح طلبان در پیروزی نماینده فعلی سهیم بوده اند!
نکته مهم : بسیاری از اصلاح طلبان کهگیلویه ، رد صلاحیت های نخبگان خود را مهمترین عامل نتیجه نگرفتن می دانند!
طی چند روز گذشته و در فرایند ثبت نام از داوطلبین ، تعداد زیادی از چهره های اصلاح طلب اقدام به ثبت نام نموده اند که برخی از این افراد از شهرستان های متعدد وارد کارزار شده اند و مطمئنا با این شرایط نمی توانند چندان موج انتخاباتی ایجاد کنند.
البته برخی هم اعلام می شود که حمایت دو چهره مطرح یعنی منطقیان و لاهوتی را پشت سر خود دارند !
کاندیداهای متعدد و بدون پشتوانه
آخرین گروه از داوطلبین نمایندگی مجلس در حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، افراد متعددی هستند که برخی از این افراد با عنوان اصولگرا ، اصلاح طلب و یا مستقل وارد صحنه شده اند که هر چند سبد رای چندانی ندارند اما برخی از آنان توانایی های شخصی بالقوه ای دارند و حتی گفته می شود در صورت رخ دادن شرایط غیر منتظره مانند رد صلاحیت های چهره های برجسته (محتمل است) برخی از این افراد توانایی در صدر رقابت قرار گرفتن را دارند. ضمن اینکه برخی از این افراد تاکنون توانسته اند در فضای مجازی و رسانه ها با انتقادات و یا تحلیل و تفسیرهای خود فضای منطقه را انتخاباتی کنند.
گروه دیگری هم وجود دارند از جمله بانوان و یا افراد به ظاهر گمنامی که توانایی  هایی هم دارند . هر چند به باور بسیاری برخی از این افراد توانایی بسیار بالاتری از برخی چهره های مطرح این روزها دارند.
لازم به توضیح است هدف این تحلیل بیان دست برتر داشتن یا ضعف کاندیداها در انتخابات نیست بلکه پرداختن به تحرکاتی از کاندیداها است که شور و هیجان مردمی برای مشارکت بالا به انتخابات می دهد. چرا که ممکن است تحرکات شدید یک کاندیدا باعث تحریک رقبای وی شده و هرچند به مشارکت بالا در پای صندوق های رای بیانجامد اما عملا باعث افزایش رای رقیب شود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از طرف مردم بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
با عرض سلام سایت وزین و بروز تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد
قبلا مردم شهرستان بهمئی خواستار تغییر نام مرکز شهرستان بهمئی از لیکک به "بهمن شهر " بودند و فکر کنم در شورای اول شهر لیکک هم تصویب گردید ولی متاسفانه نمی دانم چه عاملی باعث عدم اجرایی آن می شود البته به نظر می رسد افراد غیر بومی و افرادی که بهمئی اصیل نیستند ولی ساکن شهرستان بهمئی هستند یکی از عوامل غیر اجرایی تغییر نام مرکز شهرستان از لیکک (که شاید اسم بی مسمی باشد) به "بهمن شهر" باشد لذا از آن رسانه مردمی و متعهد تقاضای یاری و راهکار و تبلیغات لازم و یادآوری به مسئولین شهرستانی و استانی را در این زمینه داریم در ضمن از آن سایت لازم است تشکر به عمل آید که به دنبال نام بردن از لیکک فوری اشاره به مرکز شهرستان بهمئی می کنید امیدوارم منبعد در صدا و سیما استانی و ملی و دیگر ادارات به جای لیکک از لفظ بهمئی و یا شهر "بهمن شهر" بهمئی باشیم منتظر اقدامات آن سایت و دیگر سایت های محلی در این زمینه هستیم موفق باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار