مدیرعامل شرکت آبفا اهواز خبرداد:
مدیرعامل شرکت آبفا اهواز از حل مشکل پس‌زدگی فاضلاب در منطقه کمپلو اهواز خبر داد و گفت: اجرای ۲۶۰۰ متر خط دوقلوی تحت فشار فاضلاب در حد فاصل پارک بانوان تا ایستگاه الهادی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان، مشکل پس زدگی فاضلاب در این منطقه را حل کرد.
کد خبر: ۸۰۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 08 December 2019

بهنام مریدی از اجرای پروژه اصلاح نقاط ریزشی در حدفاصل پارک بانوان تا ایستگاه پمپاژ الهادی واقع در کوی علوی خبر داد و اظهار کرد: این عملیات یکی از حساس‌ترین پروژه‌های فعال شرکت بود که برای ساماندهی وضعیت پس زدگی فاضلاب در منطقه کمپلو انجام شد.

وی افزود: پنج الکتروپمپ در خط خروجی ایستگاه پمپاژ الهادی نصب است که پس از باران، پمپ‌های ۱۲ اینچی به کانالی که متعلق به شهرداری بود برخورد می‌کرد و معمولاً در بارندگی‌ها چون خطوط به خوبی قادر به دفع فاضلاب نبودند، منجر به پس‌زدگی و بروز مشکلات فراوان برای شهروندان منطقه می‌شد.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز ضمن تشکر از حمایت استاندار خوزستان در راستای تخصیص اعتبار پروژه، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توانستیم با تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار، خط دوقلوی ۷۰۰ میلیمتری را تا خروجی‌ای که به کلکتور ۱۶۰۰ میلیمتری ایستگاه الهادی منتهی می‌شد، اجرا کنیم و این کار منجر به حل مشکل شد.

وی با بیان اینکه طول خط خروجی احداث شده حدود ۲۶۰۰ متر است، عنوان کرد: در حال حاضر خط دوقلوی ۷۱۰ میلیمتری پس از یک هفته تلاش بی‌وقفه پیمانکار مربوطه به سه خروجی که از ایستگاه پمپاژهای شرکت آبفا خارج می‌شدند، متصل شد و شب گذشته توانستیم خط را وارد مدار کنیم.

مریدی ادامه داد: بخشی از خط مذکور از قسمت زیرین پل عبور می‌کرد و شامل خط ریل راه‌آهن نیز بود و این مساله سختی عملیات را بسیار بالا برد اما با تمام این مشکلات، عملیات اتصال به مدت یک هفته و به صورت کاملا فشرده محقق شد.

وی خاطرنشان‌کرد: نتیجه اجرای این خط کاهش بسیار چشمگیر پس‌زدگی فاضلاب پس از بارندگی اخیر بود و خوشبختانه با اجرای این پروژه دیگر در بخش خروجی فاضلاب شاهد پس زدگی نبودیم و مشکل منطقه کمپلو، کمپلو شمالی، لشکر و سه راه خرمشهر که تقریباً خروجی تمام این‌ها به ایستگاه پمپاژ الهادی می‌رسید، حل شد.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: اعتباری که برای این طرح پیش‌بینی شده بود، ۱۲ میلیارد تومان بود و با توجه به موارد غیرقابل پیش‌بینی به ۱۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فاضلاب ، آبفا اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار