سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: تعمیر و تجهیز مراکز اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 04 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در نشست هماهنگی و بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در خصوص اختصاص اعتبارات اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی به البرز از سوی وزارت کشور تخصیص داده می شود که استفاده از این اعتبارات برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها و مرکز هنری و ورزشی در اولویت قرارمی گیرد.

نور محمد فردی ادامه داد: باید ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تهیه برنامه‌های مربوطه نگاه ویژه و خاص به مناطق کم برخوردار داشته باشند.

فردی گفت: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور هر ساله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان‌ها اعتباراتی را تخصیص و ابلاغ می کند و اعتبارات مذکور به دلیل زمان محدود و جلوگیری از بازگشت اعتبار نیازمند برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگی متولی می باشد  که باید از سوی دستگاه های متولی به طور دقیق انجام گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: البرز به عنوان ایران کوچک سرشار از خرده فرهنگ ها است که باید کار با حساسیت هرچه بیشتر پیش رود و ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تهیه برنامه‌های مربوطه نگاه ویژه و خاص به مناطق کم تر برخوردار داشته باشند.
فردی تاکید کرد: توجه به مناطق کم تر برخوردار و ارائه امکانات و خدمات در این مناطق موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق خواهد شد.

امسال شهرستان‌های طالقان، ۶۰ درصد و اشتهارد ۴۷ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته را تجربه کردند و این ۲ شهرستان به صورت پایلوت در محرومیت زدایی مورد توجه ویژه ای در توزیع اعتبارات قرار گرفتند.

دراستان البرز ۱۷ نقطه بحران حاشیه نشینی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار