مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه شهریه مدارس سقف مشخصی دارد، گفت: مدیری که در خصوص دریافت شهریه تخلف کند، جا به جا یا عزل می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 04 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سالار قاسمی با اشاره به میزان شهریه مدارس غیردولتی استان و با تاکید بر اینکه در این خصوص الگوی خاص وجود دارد، گفت: در مدارس و آموزشگاه های که تحت پوشش آموزش و پرورش است با توجه به الگو و سقف تعیین شده شهریه دریافت می شود.

وی با شاره به اینکه الگوی شهریه توسط وزارت آموزش و پرورش تعریف شده، گفت: آیتم هایی مانند نوساز بودن مدارس غیردولتی، تعداد دانش آموزان و غیره از جمله فاکتورها در تعیین میزان شهریه است، گاهی مشاهده می شود شهریه دریافتی در چند مدرسه غیردولتی با هم تفاوت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید براینکه در تمامی مدارس غیردولتی و یا آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش باید پوستر شهریه در دفتر مدیریت نصب شده باشد که در معرض دید عموم قرار گیرد، گفت: مدیران مدارس و آموزشگاه ها موظف هستند بر اساس رقم درج شده در پوستر، شهریه دریافت کنند.

قاسمی در پاسخ به اینکه چرا برخی مدارس شهریه بیشتری دریافت می کنند، گفت: در کنارشهریه منظور شده که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است و در پوستر شهریه هر مدرسه نیز درج شده است گاهی خود مدارس بر حسب برگزاری کلاس های فوق برنامه ها، بحث سرویس، فرم، تغذیه و یا تشکیل دیگر کلاس های آموزشی مبالغی را اضافه بر شهریه دریافت می کنند که دریافت این مبالغ تنها در صورت توافق با والدین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی مدیران و مسئولان مدارس، در خصوص مبالغ کلاس های فوق برنامه و دیگر هزینه والدین را به خوبی توجیه نمی کنند، گفت: ملاک شهریه برای آموزش و پرورش همان الگویی است که ابلاغ شده است اگر نسبت به مبلغ تعیین شده در آن تخلفی صورت گیرد، برخورد می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه والدین دانش آموزانی که در مدارس غیردولتی تدریس می کنند، اجباری برای پرداخت هزینه های برنامه های جانبی از جمله برگزاری کلاس های فوق برنامه ندارند، گفت: در هر مدرسه ای توضیحات لازم در خصوص این موارد برای والدین داده می شود و اگر تمایل داشته باشند این مبالغ اضافه بر شهریه را پرداخت می کنند، در غیر این صورت تنها باید شهریه ای از آنها دریافت شود که در پوستر شهریه مدرسه یا آموزشگاه ذکر شده است.

قاسمی با این توضیح که از طریق وزارت آموزش و پرورش پورتالی در فضای مجازی تعریف شده است که در بخشی از آن سقف شهریه مدارس غیردولتی تعریف و تعیین شده است، بیان کرد: نام این پورتال اطلاع رسانی «سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی» است، والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به این پورتال وارد بخش استعلام شهریه شده و با انتخاب گزینه استعلام شهریه مدارس، نام مدرسه، هنرستان و یا آموزشگاه مورد نظر خود و دیگر اطلاعاتی که در آن بخش لازم است را وارد کرده و از سقف شهریه آن مدرسه آگاهی پیدا کنند.

وی در بخش دیگری در خصوص تعداد دانش آموزان البرزی که در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: به طور تقریبی با احتساب تعداد بزرگسالان و آنهایی که در قالب آموزش از راه دور تحصیل می کنند در کل ۱۵ تا ۱۷  درصد دانش آموزان البرزی در سطح مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که  حدود ۸۰  هزار نفر را شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خصوص اینکه اگر میزان شهریه دریافتی در سطح مدارس و یا آموزشگاه ها با آنچه در پوستر شهریه درج شده تفاوت داشته باشد، چه برخوردی از سوی آموزش و پرورش با مسئولان خاطی صورت می گیرد، گفت: در چنین مواردی در شورای نظارت تذکرهای لازم داده می شود اگر مسئولان مدرسه یا آموزشگاه خاطی به این تخلفات توجه ای نداشته باشند، اقداماتی مانند جابجایی و عزل مدیر مدرسه و با توقف فعالیت موسس آموزشگاه با جدیت دنبال می شود و نمونه چنین مواردی را در استان داشته ایم.

قاسمی با اشاره به اینکه در هر ناحیه آموزش و پرورش استان البرز، شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی وجود دارد، عنوان کرد: رئیس آن شورا مدیر آموزش و پرورش همان ناحیه است و اگر مردم شکایاتی در خصوص میزان شهریه دریافتی داشته باشند در آن شورا بررسی ها و سپس تصیم گیری های لازم در آن خصوص صورت می گیرد و همانطوری که بیان شد در مواردی اگر لازم باشد در آن شورا تصمیمی مبنی بر عزل مدیر مدرسه یا موسس آموزشگاه نیز اتخاذ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار