پاراگلایدر سوار کرمانشاهی از بی‌توجهی مسئولین استان به رفع مشکلات سایت پروازی ویس قرنی انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۰۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 04 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،میلاد پام ، کرمانشاه را از قطب‌های اصلی پارگلایدر در ایران خواند و اظهار کرد: سایت پروازی ویس قرنی یکی از استانداردترین سایت‌های ایران و آسیا است که هرساله ورزشکاران زیادی از سراسر کشور برای پرواز و رکوردشکنی به این سایت می‌آیند.

وی با اشاره به ضعف‌های زیرساختی سایت ویس قرنی، تصریح کرد: در سالهای گذشته با کمک پاراگلایدر سواران استان جاده دسترسی به این سایت را تاحدودی درست کردیم و کارهای زیرساختی کوچکی را آنجا انجام دادیم، با این حال متاسفانه هنوز مشکلات زیادی در این سایت پرطرفدار داریم.

این پارگلایدر سوار کرمانشاهی نداشتن بادنما، سایه‌بان، استراحتگاه، سرویس بهداشتی و سطل زباله و نامناسب بودن محل تیک‌آف را از مهمترین مشکلات سایت ویس قرنی برشمرد و گفت: باتوجه به اینکه بهترین زمان برای تیک آف خلبانان در این سایت فصل تابستان است، نیاز داریم تا سایه‌بانی در آنجا وجود داشته باشد که برای این کار چندبار درختکاری کردیم، اما چون دامداران منطقه دام‌هایشان را برای چرا به آنجا می‌آورند، نهال‌ها توسط دام‌ها خورده می‌شود و عملا کارمان بی فایده می‌ماند.

وی افزود: تاکنون چند بار از منابع طبیعی خواسته‌ایم تا نهال‌های چندساله به ما بدهند تا آنجا بکاریم، اما به درخواستمان اعتنایی نکرده‌اند.

پام یادآورشد: در روزهای پایانی هفته در فصل تابستان حداقل بین 200 تا 300 خلبان روزانه به سایت ویس قرنی می‌آیند و آنجا تمرین می‌کنند که آلودگی‌های محیط زیستی هم با ریختن زباله‌ها در این منطقه ایجاد می‌شود که برای جلوگیری از این کار چندسطل زباله تهیه کردیم و خودمان مجبوریم آنها را تخلیه کنیم و شهرداری هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

وی اعلام کرد: هرساله تعداد زیادی خلبان پاراگلایدر از سراسر ایران به کرمانشاه می‌آیند تا در این سایت رکوردشکنی داشته باشند، این افراد حداقل یک ماه در استان اقامت دارند و در این مدت به مانند یک گردشگر برای استان سودآوری دارند، بنابراین نیاز است به این سایت بهای بیشتری داده شود تا بتوانیم بهره گردشگری و اقتصادی بیشتری از آن ببریم.

این خلبان پارگلایدر با بیان اینکه چون همه فکر می‌کنند پاراگلایدر رشته پولدارهاست دیگر کسی برای رفع مشکلاتمان تلاشی نمی‌کند، افزود: از مسئولین استانی می‌خواهیم با رفع مشکلات زیرساختی برای گسترش این رشته در استان به ما کمک کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه کمبود امکانات سایت ویس قرنی و برخی مسائل دیگر باعث شده تا برخی از خلبانان پاراگلایدر برای پرواز به کوه تاق بستان بروند که مخاطرات زیادی به همراه دارد، عنوان کرد: این خلبانان مجبورند نزدیک به 20 کیلوگرم تجهیزات پرواز را روی دوششان کشیده و بالای کوه تاق بستان ببرند که قطعا در آینده مشکلاتی جسمی برای آنها بوجود خواهد آورد.

رکورددار پاراگلایدر مسافت استان کرمانشاه اضافه کرد: بهترین زمان برای تیک آف از روی کوه تاق بستان بین ساعت 6 تا 9 صبح است، چراکه در این بازه زمانی شرایط آب و هوایی مناسبی برای تیک آف در این منطقه حاکم می‌شود و در ساعات دیگر روز اصلا شرایط خوبی برای پرواز در این منطقه نیست، اما متاسفانه برخی از خلبانان ما به این مسئله توجهی نمی‌کنند و خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار