افتتاحیه
طی مراسمی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و جمعی از خیرین نخستین مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با عنوان مرکز افق در اراک راه‌اندازی شد
کد خبر: ۸۰۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹ 04 December 2019

نخستین مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی اراک افتتاح شد

روز گذشته طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام عبداله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و جمعی از خیرین نخستین مرکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی با عنوان مرکز افق در اراک راه‌اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های مهم ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است که در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای در سطح امامزادگان در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام عبداله واحدی با اشاره به تشکیل مرکز افق افزود: تشکیل مرکز افق یکی از اقداماتی است که در راستای اجرای امینانه واقف خیراندیش سلطان عسگری‌هزاوه برای نخستین بار در اراک به اجرا در آمده است.

وی افزود: قرار است در این طرح هیات امنای امامزاده محمد عابد (ع) و واقفین نیک‌اندیش گردهم آمده و با شناسایی معضلات و مشکلات اجتماعی منطقه از جمله اعتیاد، طلاق و فقر با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات گام‌های ارزنده‌ای به منظور رفع این مشکلات بر دارند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه قدمت وقف به هزار سال قبل بازمی‌گردد، بیان داشت: وقف سنتی است پرونده آن تا قیامت باز است و واقف بعد از مرگ نیز از برکات وقف خود بهره‌مند می‌شود.

واحدی اظهار کرد: هرچند فرزند و مال دنیا زینت دنیا هستند، اما وقف مال در راه خیر اجر و ثوابی اخروی دارد.

وی بر لزوم تشکیل انجمن یاوران وقف با عنوان امامزاده محمد عابد (ع) به منظور ترویج وقف مشارکتی تاکید کرد و گفت: با ترویج وقف مشارکتی می‌توان اقدامات ارزنده‌ای در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه و ترویج فرهنگ وقف برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار