معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت:دانشگاهیان پرچمدار شکلگیری گفتمان توسعه در جامعه کرمانشاهی باشند
کد خبر: ۸۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 03 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،دكتر افشين كريمي معاون توسعه مديريت و منابع استانداري كرمانشاه در نشست كارگروه آموزش، پژوهش و فناوري استان كه با حضور مهندس نجفي مهر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداري و مديران دستگاه هاي عضو كارگروه برگزار شد؛ اظهار داشت: دانشگاه از یک جایگاه مهم در توسعه استان برخوردار است و هميشه يك كانون تحول آفرين بوده است.

وي در ادامه سخنانش به عدم وجود يك گفتگوي سازنده ميان طبقات و لايه هاي مختلف جامعه اشاره كرد و گفت: متاسفانه در طول يك قرن اخير هیچگاه يك گفتگوي سازنده و دوسويه ميان سنت و مدرنیته برقرار نبوده و روشنفكران و طرفداران وابسته به هر يك از جريان ها، ديگري را به شكل تندي كوبيده اند و تداوم چنين وضعيتي نيز به توسعه ايران لطمات بسيار زده است.

اين مدير ارشد استان اظهار داشت: نهاد توانمندي مانند دانشگاه مي تواند يك تغيير مثبت در اين شرايط ايجاد كند و امكان شكل گيري يك گفتگوي فراگير و توسعه آفرين ميان طرفداران سنت و مدرنيته را فراهم نمايد و بسترهای لازم برای دستيابي به يك جمع بندي و برآيند سازنده را ميسر كند.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري همچنين به لزوم فراهم شدن امكان گفتگو ميان لايه هاي مختلف جامعه تاكيد كرد و افزود: اگر زمينه گفتگو، ابراز عقيده و طرح مطالبات براي لايه ها و طبقات مختلف جامعه و به ويژه مناطق حاشيه اي فراهم نشود، اين سكوت ظاهري ممكن است به شكل رفتارهاي خشن و عصبي ظهور پيدا كند 

دكتر كريمي خاطرنشان کرد اين گفتگوي فراگير درون استاني بايد از مجامع علمي و دانشگاهي آغاز شود و در ادامه اظهار داشت: دانشگاه ها بايد با همكاري تشكل ها و مجموعه هاي مردم نهاد در قالب برگزاري همايش ها و كارگروه ها به مشكلات و دغدغه هاي اصلي جامعه در حوزه هاي اقتصادي، معيشتي، زيست محيطي، سلامت و آسيب هاي اجتماعي بپردازند و برايندها، راهكارها و راهبردهاي پيشنهادي براي برون رفت از اين مشكلات را با استفاده از رسانه ها، به ديگر سطوح و لايه هاي اجتماعي جامعه منتقل كنند.

وي با تاكيد بر اين موضوع كه دانشگاه ها همچنین بايد خوراك علمي جامعه را در حوزه هاي مختلف تامين كنند؛ اظهار داشت: طي اين دهه هاي اخير آسيب هايي بسياري به معماري شهري و بافت هاي تاريخي وارد شده و ما گرفتار ساخت و سازهاي بي هويت شده ايم. دانشگاه ابعاد اين موضوع و آسيب هاي انتخاب افراد غيرتوسعه گرا براي شوراي شهرها را براي مردم تشريح كند و نقشه راهي براي اصلاح اين روند ويرانگر ارايه دهد تا كرمانشاه هم بتواند مانند يزد، صاحب يك هويت در عرصه معماري شود.

اين مدير ارشد استان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: دانشگاه ها بايد کرسی‌های آزاد اندیشی را به دور از سیاست زدگی و در يك قالب علمي و دانشگاهي برپا كنند و شرايطي را فراهم كنند تا دانشجويان به طرح مباحث و راهكارهاي پيشنهادي خود براي توسعه استان و حل مشكلات و معضلات حوزه هاي مختلف بپردازند و به اين ترتيب بسترهاي شكل گيري يك گفتمان سازنده و توسعه گرا در دانشگاه هاي ما فراهم شود.

لازم به ذكر است در اين نشست مصوب شد به مناسبت گرامي داشت هفته پژوهش و فناوری، جشنواره اي از ۱ تا ۴ دی ماه در نمایشگاه بین المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برگزار شود. همچنين جشنواره تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوري نيز ۲ دی ماه در دانشگاه رازی برگزار می شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار