محمد حیدری در گفتگو با تابناک:
رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:رانندگان با توجه به لغزنده بودن جاده ها لازم است نسبت به رعایت موارد ایمنی به جهت جلوگیری از حوادث جاده ای اهتمام ورزند.
کد خبر: ۸۰۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 December 2019

 

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: همواره با شروع بارندگی ها جاده های استان دچار لغزندگی می شود که رانندگان لازم است در این مواقع با رعایت موارد ایمنی از جمله مسافت توقف و فاصله‌ی مطمئنه از بروز حوادث جاده ای جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به همراه داشتن تجهیزات ایمنی بیان داشت: در روزهای بارانی به جهت تامین دید راننده لازم است قبل از شروع سفر تجهیزات ایمنی و گرمایشی خودرو مورد بررسی قرار گیرد.بازدید برف پاک کن ها و مطمئن شدن از سالم بودن آن ها،بررسی سیستم گرمایشی خودرو و همچنین همراه داشتن زنجیر چرخ از مواردی است که رانندگان می بایست نسبت به رعایت آن اهتمام کامل ورزند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با تاکید بر بازدید لاستیک ها در روزهای بارانی تصریح داشت:یکی از عوامل مهم بروز حوادث جاده ای در زمان لغزنده بودن جاده ها فرسوده بودن لاستیک ها است که به دلیل عدم اصطکاک کافی بین لاستیک و آسفالت جاده این اتفاق رخ می دهد.عدم اصطکاک کافی میان لاستیک و آسفالت جاده سبب می شود لایه ای از آب میان لاستیک و آسفالت قرار گیرد و کنترل خودرو را برای رانندگان سخت کند.

حیدری در نهایت رعایت دو چندان موارد ایمنی را لازمه‌ی رانندگی در جاده های لغزنده دانست و اظهار داشت:در روزهای بارانی می بایست فاصله مطمئنه با خودروی جلویی را رعایت کرد که در این حالت در همه‌ی جاده ها بهترین معیار برای رعایت فاصله‌ی مطمئنه قاعده‌ی دو ثانیه است.منظور از قاعده‌ی دو ثانیه این است که در صورت ترمز ناگهانی خودروی جلویی، بتوان در کمتر از دو ثانیه خودرو را متوقف کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار