کد خبر: ۸۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 02 December 2019
جایی که آموزش و پرورش این طرح ۳ ساله پیش‌بینی شده و شهرها و مناطق روستایی را شامل می‌شود. کسانی واجد شرایط هستند که فاقد زمین و ملک باشند و از تسهیلات این حوزه بهره‌مند نشده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری خود گفت: همسان‌سازی دریافتی معلمان با حقوق سایر کارکنان دولت را در دستور داریم که متناسب با بودجه و با حرکت‌های تدریجی به سمت بهبود کیفیت کار معلمان باشیم ولی تدوین قانون خاص می‌تواند بهترین کمک را بکند. انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت کارشان تلاش کنند.
وی ادامه داد: تفاهمنامه هفته قبل برای مسکن دار شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی گام دوم ‌ما بود. نرخ زمین نقش تعیین‌کننده در تعیین نرخ واحد مسکونی دارد. جایی که آموزش و پرورش این طرح ۳ ساله پیش‌بینی شده و شهرها و مناطق روستایی را شامل می‌شود. کسانی واجد شرایط هستند که فاقد زمین و ملک باشند و از تسهیلات این حوزه بهره‌مند نشده‌اند. همچنین تاهل و سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست با ۳۵ سال سن نیز جزء شمول این طرح است. کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.
به گفته وی معلمانی که در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافقنامه بهره‌مند شوند.
وی درباره هزینه واحدهای مسکونی فرهنگیان گفت: این مسئله به موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. وظیفه‌ای که به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد این است که در این زمینه تسریع و تسهیل کنند و افراد واجد شرایط را بررسی کنند. اولویت فرهنگیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. آن دسته از فرهنگیان که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و نیاز دارند منزلشان را بازسازی کند می‌توانند از خدمات راه و شهر‌سازی برای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.
وی ابلاغ شیوه نامه تبدیل وضعیت معلمان‌پیش دبستانی و نهضتی و حق التدریس‌ها به همه استانها را گام دیگری در راستای احقاق حقوق معلمان دانست که اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار