استاندار تهران با بیان اینکه در بارش های اخیر دستگاه های خدمات رسان هماهنگ عمل نکردند گفت: باید در مواقع بحران همه دستگاه‌های خدمات رسان نظیر هلال احمر، شهرداری، راهداری و پلیس راه با هم هماهنگ باشند.
کد خبر: ۸۰۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 02 December 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در چهارمین نشست شورای ترافیک استان تهران افزود: اگر هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت رسان وجود داشته باشد به خوبی می‌توانیم بحران‌های طبیعی برف و باران را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان در چند وقت اخیر که با بارش برف و باران مواجه شده بودیم هماهنگ نبودند،  ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در شب قبل از بارش‌ها  و اطلاع داشتن مسئولان خدمات رسان، خیابان های مناطقی که امکان بارش برف و باران در آنها وجود داشت باید از شب قبل نمک پاشی می شد تا در خیابان ها با ترافیک شدید مواجه نمی شدیم.

آغاز بارش ها از فردا در استان تهران

معاون عمرانی استاندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه براساس بررسی های سازمان هواشناسی از فردا تا سه شنبه بارش برف در ارتفاعات و باران در استان پیش بینی شده است، گفت: با آغاز بارش‌ها از فردا جاده‌ها و مناطق کوهستانی دچار برف و آبگرفتگی می شود که دستگاه های خدمات رسان راهداری،  پلیس راه، هلال احمر،   شهرداری و سایر دستگاه های ذی ربط باید اقدامات لازم نظیر نمک پاشی و بازگشایی مسیرها را انجام دهند.

محمد تقی‌زاده افزود: دو هفته گذشته که برف سنگینی هم نبارید در برخی از مناطق و جاده های استان تهران دچار مشکلاتی نظیر ترافیک به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان شدیم، نمی‌توان کم کاری ها را توجیه کرد،  در مواقع بحران علاوه بر بسیج شدن همه ظرفیت ها و امکانات باید مخازن شن و نمک شارژ و  مسیرهای شهری، جاده های مواصلاتی برفروبی شود.

وی ادامه داد: در بارش های چند روز اخیر در شمال شرق تهران که امکان ترافیک، آبگرفتگی معابر در شریان های اصلی وجود داشت پلیس راه به خوبی توانست این بحران را مدیریت و خدمات رسانی کند.

تقی زاده گفت: دستگاه های خدمات رسان باید تعداد نیرو، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز را مجددا بررسی و آمار آن را در اختیار استانداری قرار دهد تا در  مواقعی که شرایط آب و هوا مساعد نیست بتوانیم با برنامه ریزی خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه امروز در نامه ای به شهرداری ها ابلاغ شد تا آمادگی خود را در مواقع بارش برف و باران اعلام کنند افزود: پلیس های راه و در زمینه بحران آمادگی لازم را دارند، دیگر بخش ها نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند.

تقی زاده ادامه داد: نامه ای نیز به فرمانداران استان تهران ابلاغ شده تا در دهیاری های که شرایط آسیب بالاست تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: اصل غافلگیری در مواقع بحران را باید حذف کنیم و با درایت و هم افزایی بین دستگاه ها به مسائلی که بعد از افزایش نرخ بنزین رخ داد دامن نزنیم و عامل تنش نشویم.

 ۵۰ درصد راه‌های استان تهران برفگیر است

همچنین معاون راه های استان تهران با بیان اینکه راه‌های استان تهران سه هزار و  کیلومتر است که بیش از ۵۰ درصد آن برفگیر است گفت: جلسه شورای راهداری برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و برای خدمات رسانی موثرتر مرخصی روسا و سایر عوامل راهداری لغو شده است.

عادل مصدقی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در طرح راهداری ویژه زمستان با تشکیل قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی در راستای باز نگه داشتن جاده ها، تداوم در جریان پیوسته ترافیک، برقراری عبور و مرور ایمن و روان با همکاری مردم و کاربران جاده ای از یک آذر تا ۲۹ اسفند ماه امسال به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: ٢٠ آذرماه جاری رزمایش زمستانی از ٩:٣٠ دقیقه صبح در برخی از شهرستانهای استان تهران برگزار می‌شود و ما در آن رزمایش با تمام توان و  قدرت شرکت می‌کنیم.

مصداقی با بیان اینکه دو میلیارد تومان تجهیزات راهداری نظیر کامیون، لودر، لودرگریدر برای رفع بحران در زمستان خریداری شده تا در این فصل به علت بارش برف و باران ترافیک در مسیرهای شهری و جاده های مواصلاتی ایجاد نشود گفت: در مسیر اتوبان‌های تهران به قم و تهران به کرج ۳۲ هزار تن کیسه شن و سطل های نمک برای مواقعی که بارندگی وجود دارد و خیابان ها لیز یا یخ زده اند تعبیه شده است.  

معاون راه‌های استان تهران افزود: ۴۵۰ نفر در پرسنل راهداری استان تهران، ۲۸ راهدارخانه، ۲۴۰ دستگاه انواع ماشین از سوی راهداری برای مدیریت بحران در زمستان در نظر گرفته شده است.

مصدقی با بیان اینکه ۵۶ نقطه پرتصادف وجود دارد، تصریح کرد: به سازمان‌های بیمه تکلیف شده در ایمن‌سازی نقاط پر حادثه به راهداری ها کمک کنند.

وی گفت: ٢٩ آبان به دلیل بارش برف و باران مردم که در مسیر تهران به سمت مازندران  ١٢ ساعت در ترافیک ماندند و نیروهای راهداری استان تهران براساس شرح وظایف سازمانی با امکانات و تجهیزات به کمک نیروهای امداد و نجات مازندران شتافتیم.

مردم محورهای بسته را با شماره ۱۱۲ به هلال احمر اعلام کنند

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران نیز گفت: مردم زمانی که با محورهای بسته مواجه می شوند از طریق شماره تلفن ۱۱۲ حتی بدون شارژ موبایل می توانند آدرس مکان مورد نظر را به سازمان هلال احمر اطلاع دهند تا امدادرسانی سریع انجام شود.

ابراهیم تاجیک‌نوری با بیان اینکه فرمانداران همکاری خوبی با سازمان هلال احمر دارند، افزود: با توجه به آغاز زودهنگام بارش ها اقداماتی نظیر مهیا کردن تجهیزات برای امدادگران، افزایش پایگاه ‌های موقت، افزایش توان امدادی و بازبینی تجهیزات در مناطق کوهستانی و سیلابی از سوی سازمان هلال احمر انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۳۵۰ اکیپ ثابت و سیار نجات‌گر در پایگاه‌ها و مراکز در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: در  هر پایگاه هلال احمر سه نفر مستقر هستند که در مواقع بحران در عملیات های امداد و نجات شرکت می کنند اما این به معنی بسته بودن پایگاه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار