یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه آب با همکاری ادارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چایپاره در سه سطح ( اول ، دوم و سوم ) مقاطع ابتدایی مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و با حضور مسئولین شهرستانی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۰۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 02 December 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در ابتدا آقای امینلوی مدیر امور آب و فاضلاب شهری اظهار داشتند که هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه آب این است که دانش آموزان مقطع ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه آب با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیتهای جدی آب آشنا شده و با روشهای مصرف بهینه آب آشنا شوند.
امینلوی در ادامه با بیان اینکه از میزان بارندگی ها و نزولات آسمانی در کشور کاسته شده است لذا به بیان اهمیت آب در جامعه از منظر قرآن پرداخته و بیان داشتند در طبیعت هیچ عنصری به ارزشمندی آب نبوده و هیچ موجود زنده ای نمی تواند بدون آب به زندگی خود ادامه دهد .
مدیر امور آبفای قره ضیاء الدین با مخاطب قرار دادن دانش آموزان تأکید کرد : که افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع آبی بی تردید دهه آینده با شدت و تهدید جدی تری در زمینه آب مواجه خواهیم شد و راه برون رفت از مشکل کم آبی و بحران آب ، مدیریت صحیح و عقلانی بر نحوه مصرف آب در بخشهای مختلف می باشد که تحقق این این امر مهم همکاری تمام ارگانهای مربوطه و مردم به ویژه شما دانش آموزان عزیز را می طلبد .
درپایان مدیر امور اظهار داشتن که شهر قره ضیاالدین با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر دارای ۱۲ هزار فقره انشعاب آب و ۸ هزار فقره انشعاب فاضلاب می باشد ضمنآ آب شرب سالم و بهداشتی مشترکین عزیز از طریق ۷ حلقه چاه آب تامین می گردد .
در ادامه آقای عطارد مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ضمن تشکر از ارکان و برگزار کنندگان این جشنواره به اهمیت آب ، وضعیت منابع آبی موجود کشور و جهان ، مصرف سرانه آب ، چگونگی بهینه سازی مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آب اشاره نمودند و از دانش آموزان خواست در صرفه جویی این نعمت الهی نهایت دقت را داشته باشند چرا که مهمترین دلیل آن این است که خداوند در قرآن کریم بارها به انسان سفارش کرده که در مصرف نعمت هایش صرفه جویی کنند و وفور نعمت را در شکر گذاری از خداوند قرار داده است .
در ادامه این جشنواره از ۱۰ نفر از حامیان آب توسط مسئولین شهرستانی حاضر در این مراسم با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد.
ضمنا به ۸ نفر از برندگان مسابقه حضوری هم با اهدا هدیه تجلیل به عمل آمد. همچنین لازم به ذکر است که در بین کلیه شرکت کنندگان پکیج های آموزشی توزیع گردید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار