مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: تا کنون ۶۷ اثر صنایع دستی استان نشان مرغوبیت کالا دریافت کرده است.
کد خبر: ۸۰۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 01 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام  فخرالدین صابری اظهار کرد: در پنجمین دوره ارزیابی آثار صنایع دستی کشور، هفت اثر صنایع دستی از البرز موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از مولفه های فرهنگ بومی و ملی هر کشوری است، ادامه داد: ایران به واسطه پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی  جزو چند کشور اول جهان در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

وی افزود:  با توجه به اهمیت و نقش صنایع دستی در اقتصاد کشورها ، سازمان جهانی صنایع دستی اقدام به ارزیابی مشترک کلیه آثار فاخر صنایع دستی از تمامی نقاط جهان هر دو سال یکبار کرده است تا این آثار پس از دریافت امتیازات لازم موفق به اخذ نشان جهانی اصالت یونسکو شوند.

وی اضافه کرد: مقدمه معرفی آثار فاخر صنایع دستی کشور به سازمان جهانی صنایع دستی ‌دریافت نشان مرغوبیت کالا از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است.

مدیر کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی  البرز با اشاره به اینکه تا به امروز  ۶۷ اثر از هنرمندان استان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت کالا شده است، افزود: در پنجمین دوره داوری دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا هفت اثر از آثار ارائه شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان البرز موفق به دریافت این نشان شده است‌.

حجت الاسلام صابری گفت: در دو دوره گذشته مراسم اهداء نشان اصالت یونسکو ، سه اثر شاخص از هنرمندان البرز پس از گذراندن مرحله دریافت نشان ملی و دریافت بالاترین امتیاز برای شرکت در داوری‌، موفق به کسب این نشان ارزشمند شد.

وی توضیح داد:  در دوره گذشته سهم ایران برای ارسال آثار منتخب هفت اثر بود و از بین آثاری که موفق به کسب نشان جهانی یونسکو شد، دو اثر از استان البرز بود و این نشان از ظرفیت های بالای البرز در حوزه صنایع دستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار