دو کلاهبردار حرفه‌ای که با فروش زمین‌های دادگستری در کرج پول میلیاردی به جیب زده بودند بازداشت شدند.
کد خبر: ۸۰۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 01 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: شکایت علیه دو مرد فریبکار که محسن و بهروز نام دارند از سال ۹۵ در شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج مطرح شد.

شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که دو متهم با راه اندازی یک شرکت کاغذی در کرج با سربرگ بنیاد شهید اقدام به فروش خودرو و زمین به افراد کرده و به این شیوه از متقاضیان کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده‌اند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که دو متهم با قطعه‌بندی زمین‌هایی که در توقیف دادگستری بود آن را به متقاضیان فروخته و ارزش مالی پرونده بیش از ۲۰ میلیارد تومان است که پرونده برای بررسی تخصصی به اداره چهارده پلیس آگاهی تهران فرستاده شد.

کاراگاهان در جریان تحقیقات خود موفق شدند مخفیگاه محسن ۴۲ ساله را شناسایی و او را بازداشت کنند.

سرهنگ کارآگاه تقی پور ادامه داد: محسن در بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیاردی با همدستی دوست ۵۰ ساله‌اش بهروز اعتراف کرد.

وی گفت: به پیشنهاد بهروز این شرکت را راه‌اندازی کردیم و با درج آگهی‌های فروش ویژه خودرو و زمین متقاضیان را وسوسه و ترغیب به خرید می‌کردیم.

سپس با جعل سربرگ بنیاد شهید اقدام به قطعه بندی زمین‌های حوالی کرج و فروش آن به متقاضیان می‌کردیم تا این که مشخص شد زمین‌ها در توقیف دادگستری است و بازداشت شدم.

در حالی که ۸۰ نفر از مالباختگان محسن را شناسایی کرده بودند او راهی زندان شد و تحقیقات برای بازداشت همدست ۵۰ ساله‌اش همچنان در جریان بود تا این که مشخص شد او با راه‌اندازی دفتری مشابه در منطقه ازگل تهران مشغول کلاهبراری است که او را بازداشت و به دستور بازپرس روانه زندان کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دو متهم علاوه بر این پرونده پرونده‌های مالی متعددی در دادسرا‌ها دارند که در حال رسیدگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار