مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه جشن بزرگ جهانی شدن جنگل ابر در شاهرود برگزار می‌شود، گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهمان این مراسم خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 30 November 2019

برگزاری جشن بزرگ جهانی شدن جنگل ابر/ شاهرود ۳۴ واحد بومگردی دارد

به گزارش تابناک سمنان: مهدی جمال ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی یک هتل در شهر بسطام بابیان اینکه توسعه گردشگری در شهرستان شاهرود با انجام برنامه‌های متعدد در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه جشن مردمی ثبت جهانی جنگل ابر با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار می‌شود می‌توان مطالبات حوزه گردشگری را در این سفر بیان کرد.

وی بابیان اینکه شاهرود خاستگاه دو عارف بزرگ شامل بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی است، افزود: ثبت جهانی مجموعه بایزید بسطامی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود لذا در این راه تلاش می‌کنیم.

وجود زیرساخت‌های خوب گردشگری در شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه شاهرود از حیث گردشگری زیرساخت‌های مناسبی دارد و چشم‌انداز خوبی را نیز طی می‌کند، ابراز داشت: ۳۴ واحد بومگردی در شهرستان فعال و پرونده ۱۰ واحد دیگر در دست بررسی است.

جمال بابیان اینکه توجه به تقاضاها در پک گردشگری موردتوجه است، تصریح کرد: گردشگری تنها صنعتی است که می‌تواند در جنگ اقتصادی به داد کشور برسد و اقتصاد شهر را فعال و اشتغال‌زایی را تقویت کند که شاهرود با توجه به نزدیکی با خراسان شمالی و رضوی می‌تواند گردشگر مذهبی را متوقف و از این ظرفیت بهره ببرد.

وی بابیان اینکه شاهرود دارای بیشترین دفاتر گردشگری در استان سمنان است، افزود: در قالب تورهای معروف کشور پک گردشگری جنگل ابر مطرح است لذا می‌بایست کوشید تا ارتباط دفاتر با حوزه گردشگری شهرستان‌ها تقویت شود.

ارائه ۷ بسته گردشگری در پانل توسعه

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه هفت بسته متفاوت در پانل علمی ارائه فرصت‌های گردشگری به میزبانی خراسان رضوی برای شاهرود مطرح شد، ابراز داشت: باید کوشید تا شاهرود به مقصد سرمایه‌گذاری تبدیل شود که قطعاً رسیدن به این مهم همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز می‌طلبد.

جمال در دیگر بخش سخنان خود به جنگل ابر اشاره کرد و بابیان اینکه برای ایجاد ۱۴چشمه بهداشتی در این جنگل ۵۰۰میلیون تومان هزینه شده است، گفت: با موازی کاری نمی‌توان به توسعه گردشگری دست‌یافت و می‌بایست دهیار، راننده تاکسی، کاسب و ... مورد آموزش واقع شوند تا اگر از هر ۱۰ نفر هشت نفر از خدمات راضی هستند دو نفر ناراضی نیز به این جمع ملحق شوند لذا اعتماد سایر دستگاه‌ها به میراث امری ضروری است.

وی بابیان اینکه ۱۹۰هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای نزدیک روستای ابر به شرکتی واگذارشده است، افزود: برای توسعه گردشگری، این طرح هم‌اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

مخالف آسفالت جاده ابر هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آسفالت در جاده جنگل رخ می‌دهد؟ ابراز داشت: اداره کل راه بنا بود هفت کیلومتر مسیر را آسفالت کند البته نباید به مسیر دست برده شود و باید ورود خودروها به حداقل سطح خود برسد و مجموعه ۸۵ گونه گیاهی و ۱۷ گونه جانوری منطقه را تبدیل به جنگل ابر کرده لذا گردوخاک به وجود آمده ناشی از تردد خودروها این پوشش را از بین خواهد برد و در نتیجه باید گفت با آسفالت مخالف اما با بهسازی مسیر موافق هستیم.

جمال در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر سیمای گردشگری استان سمنان، تصریح کرد: در نوروز امسال گردشگری ۳۷.۵درصد رشد داشت و ضریب اشغال تخت‌ها کمتر از ۸۰درصد گزارش نشد و برای امسال نیز ۴۶درصد رشد مسافران داخلی را شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه گردشگری روستایی در اولویت قرار دارد، افزود: ۴۰درصد ظرفیت اقامتی در بخش بسطام وجود دارد که آموزش دهیاری‌ها به‌عنوان افرادی که در پیشانی کار توسعه گردشگری روستایی قرار دارند در دستور کار است.

شاهرود پیشتاز در توسعه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه در حوزه تولید صنایع‌دستی نیز شاهرود پیشتاز است، ابراز داشت: در این حوزه از سرپرستان خانوارها حمایت و برای آن‌ها فروشگاهی در شاهرود منظور شده است.

جمال اضافه کرد: هیچ تقابلی با اوقاف، شهرداری و سایر دستگاه‌ها وجود ندارد اما برای مکان‌های مشترک با اوقاف ازجمله ۲۲کاروانسرای در اختیار، این سازمان اوقاف است که باید هزینه کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار