نشریه فروغ فردا در شماره جدید خود در مطلبی با عنوان ' تدبیر دولت در بخش آب ' به قلم بهنام رزمجو مدیرمسوول این نشریه به اقدامات دولت در حوزه آب استان اردبیل پرداخته است .
کد خبر: ۸۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 21 August 2015

به گزارش ایرنا، با روی کار آمدن دولت در خردادماه 92 چرخ های پروژه های عمرانی در همه جای کشور و استان اردبیل به حرکت درآمده، پروژه هایی که در سایه مهرورزی دولت عدالت محور با تزریق قطره ای اعتبارات آنهم با تخصیص حداقلی می رفت تا در اثر مرگ تدریجی به نابودی برود.
با سفر کاروان تدبیر و امید به استان اردبیل بارقه های امید در دل مردم استان درخشیدن گرفت و مردم خسته از وعده های دروغین دولت گذشته و سابقه کلنگ زنی الکی و قیچی زنی تصنعی، اینبار از لسان رئیس جمهور منتخب خود حرف های دیگری می شنیدند، رئیس جمهور در بین مردم استان قول داد به پروژه هایی اعتبار خواهد داد که قابلیت افتتاح داشته باشد.
با تهیه سند توسعه آب های استان توسط امور آب استان و ارائه آن به وزارتخانه و از آن طرف به رئیس جمهور محترم، نامه نگاری حاج اروجعلی محمدی؛ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان به رئیس جمهور مبنی بر قابلیت تبدیل شدن مغان به خوزستان دوم در سایه اختصاص اعتبارات ویژه به پروژه های آبی بخصوص سد خداآفرین، رئیس جمهور را بر آن داشت تا از محضر مقام معظم رهبری برای اتمام این پروژه ها برای برداشت پول از صندوق ذخیره ارزی کسب تکلیف بکند و نتیجه همه این تلاش ها در ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر اجازه دولت برای برداشت 8میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی نتیجه داد.
تخصیص صد در صدی 8 میلیارددلار برای مهار آب های مرزی کشور که از این مبلغ 1میلیارد دلار سهم توسعه و اتمام پروژه های آبی استان اردبیل شده است.
از سوی دیگر تدبیر خدابخش؛ بعنوان نماینده عالی دولت در رأس هرم مدیریتی استان و نجفیان، مدیر آشنا به مسائل آبی استان در رأس مدیریتی امور آب استان باعث شده است تا بار دیگر چرخ توسعه استان از بحث آب بگذرد و تدبیر دولت در این بخش استان را دگرگون کند. پروژه هایی که وقتی در چند سال آینده در همین دولت به بهره برداری برسد سرتاسر استان را از وضعیت موجود بیرون خواهد کرد و استان اردبیل قطب صنعت و کشاورزی ایران خواهد شد.
وجود چندین پروژه در دست احداث سدسازی در نقاط مختلف استان، کانال های پایاب این سدها با خود هزینه های چندهزار میلیاردی، تدوین سند توسعه ای پروژه ها در بحث کشاورزی، معدن و ایجاد نیروگاههای آبی در روز این سدها و چندین طرح مطالعاتی آبی دیگر در نقاط مرزی و محروم استان برای آغاز طرح ها و پروژه های آبی همه حکایت از تدبیر ویژه دولت برای توسعه همه جانبه استان در چند سال آینده خواهد بود.
تدبیری که با سفر ریاست محترم جمهور به استان آغاز شده است و با تلاش و پشتکار مدیران استانی به نقطه عملیاتی رسیده است. امروز دیگر در همه جای استان پروژه های آبی در حال اجرا، افتتاح و یا مطالعه می باشد که نویدی روشن برای آینده ای روشن در استان را می دهد.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار