رییس دیوان عالی کشور گفت: بی‌اطلاعی شهروندان از قوانین یکی از علت‌های اصلی تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگاه‌هاست که برای حل این مشکل و کاهش آنها باید فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در کشور افزایش یابد.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 30 November 2019

حجت‌الاسلام "سیداحمد مرتضوی‌مقدم" جمعه‌ شب در جمع شهروندان و حقوقدانان بسیجی در مسجد امیر چقماق یزد افزود: باید مردم را به نحو مناسب در جریان مقررات مختلف کشور قرار دارد که تحقق این مهم نقش موثری در حل بسیاری از مشکلات دارد.

وی ادامه داد: بسیج حقوقدانان باید همانند گذشته با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، نسبت به آگاهی‌بخشی به همگان اقدام کند.

مرتضوی‌مقدم با تبیین نقش بسیج در انقلاب‌ اسلامی و  ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: تشکیل بسیج با حضور نیروهای مومن و انقلابی را باید یک ظرفیت بزرگ  برای کشور دانست که با درایت و آینده‌نگری حضرت امام(ره) ایجاد شد.

وی تاکید کرد: بسیج به معنای شور و شعور و یک حرکت عاقلانه، مدبرانه، آگاهی‌بخش، بصیرت‌افزا، پرنشاط، مبارز و انقلابی است که با همه وجود در راستای اهداف نظام و جامعه دینی تلاش دارد.

به گفته رییس دیوان عالی کشور، در هیچ کجای دنیا چنین امتیازی با حضور بسیج در اختیار هیچ کشوری نیست و اگر نظام ما توانسته در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن مقاومت و روی پای بایستد به برکت وجود بسیجیان است.

وی با بیان اینکه  ۱۵۰ قاضی در دیوان عالی کشور فعالیت دارند، ادامه داد: پرونده‌ای که قرار است در این دیوان مطرح شود در جلسه ای با حضور تمام قضات بررسی دقیق و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی‌مقدم یادآور شد: اگر مردم در دستگاه قضایی دعوا یا شکایتی را بی‌مورد مطرح کنند، قاضی دادگاه حق ندارد خارج از خواسته حکم کند و اگر خواسته را اشتباه مطرح کند قاضی آن را رد می‌کند و این بر اساس قانون است.

گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که به نتیجه درست ختم نمی‌شود به دلیل مطرح شدن ناصحیح دعوا یا شکایت است بنابراین باید مطالبات به صورت دقیق مطرح و پیگیری شود تا حق محقق شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار