معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه عموما همه برنامه‌ها در دانشگاه مجوز اجرا می‌گیرند، گفت: معمولا برگزاری بیش از ۹۵ درصد برنامه‌ها به تصویب می‌رسد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۰۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 30 November 2019

عبدالرحیم هوشمند درخصوص برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: در دانشگاه‌ شهید چمران روز دانشجو تنها یک روز تلقی نمی‌شود بلکه چند روز قبل و چند روز پس از ۱۶ آذر (روز دانشجو) برنامه‌هایی در سطح دانشگاه اجرا می‌شوند.

وی افزود: برنامه‌های روز دانشجو توسط تشکل‌های مختلف دانشگاه مانند تشکل‌های سیاسی، انجمن‌های اسلامی، بسیج، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شوند. علاوه بر برنامه‌های دانشگاه، مراسمی نیز در سطح خوابگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو برگزار می‌شود.

هوشمند بیان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های تشکل‌های سیاسی دانشگاه در ۱۶ آذر، برگزاری مناظره دانشجویی میان تشکل‌های سیاسی مختلف است. هدف از برگزاری مناظر‌ه‌ها تبیین وظایف مربوط به دانشجو و اهداف نهفته در پس روز دانشجو است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین مناظره‌ای تحت عنوان "جنبش دانشجویی در فضای کشور" برگزار می‌شود. علاوه بر آن سخنرانی با موضوع "جایگاه علم و دانشگاه در سیاست‌های کلان کشور" توسط انجمن مدرسین دانشگاه برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری میزگرد دانشجویی با موضوع نقش رسانه در دنیای امروز و برپایی غرفه‌های عکاسی پیرامون روز دانشجو از جمله برنامه‌های این روز در دانشگاه است. در سطح انجمن‌های علمی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که شامل، بررسی ابعاد سیاسی تفسیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان، سمینار ایران و جهانی شدن در پرتو هویت اسلامی، نشست بررسی حقوق دانشجویی، نشست لزوم اصلاح قانون اساسی، جامعه‌شناسی تاریخی ناسیونالیسم در ایران و بررسی حقوق اقلیت‌ها است.

هوشمند بیان کرد: به طور کلی در دانشگاه هیاتی اجازه برگزاری برنامه تشکل‌ها را می‌دهد که این هیات متشکل از ریاست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و نماینده وزیر است. این مجموعه درخصوص اجرای برنامه‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه عموما همه برنامه‌ها در دانشگاه مجوز اجرا می‌گیرند، گفت: معمولا برگزاری بیش از ۹۵ درصد برنامه‌ها به تصویب می‌رسد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. تنها در موارد بسیار اندکی اگر برنامه‌ای به صلاح دانشگاه نباشد، برگزار نمی‌شود اما در مجموع تاکنون به عموم برنامه‌ها در دانشگاه اجازه اجرا داده شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار