2 ماه پس از راه‌اندازی کمپ ماده 16 زنان در کرمان؛
کمپ ماده ۱۶ ترک اعتیاد زنان در شهر کرمان که چند سالی است تعطیل شده بود، دو ماهی می‌شود که با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر راه‌اندازی شده اما آن‌طور که مدیرکل بهزیستی استان می‌گوید در این دو ماه، فقط ۱۰ خانم به این مرکز تحویل شده‌اند.
کد خبر: ۸۰۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱ 28 November 2019

به گزارش تابناک به نقل از فردای‌کرمان، عباس صادق‌زاده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این‌باره اظهار کرد: «با توجه به نیازی که در سطح استان تشخیص داده شد و علیرغم موانعی که وجود دارد، مرکز ماده‌ی ۱۶ زنان را راه‌اندازی کردیم».

فقط ۱۰ زن معتاد به کمپ تازه‌تاسیس آمدند / امنیت و بهداشت کمپ مشکل دارد
وی با بیان این‌که شرایط نگهداری زنان در یک مرکز با این شرایط بسیار سخت‌تر و هزینه‌برتر از مردان است، افزود: «مرکز تقریبا دو ماه است که آماده‌ی پذیرش است و حدود یک ماه است به دستگاه‌هایی که باید اجازه پذیرش را بدهند نامه نوشتیم اما به‌جز ۱۰ خانم از راور که ۲۹ آبان ماه به حکم قضایی تحویل مرکز شده است، کسی را پذیرش نکرده‌ایم».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که مرکز مشکلات متعددی دارد، گفت: «باید قبل از پذیرش مشکلات برطرف شود».
وی با بیان این‌که مرکز زنان نیازمند یک اعتبار ویژه‌تر است، اظهار کرد: «یک میلیارد ریال از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای تجهیز مرکز اختصاص داده شد اما ما برای تجهیز ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کردیم».
صادق‌زاده ادامه داد: «در حال حاضر نیروها آموزش دیدند و مستقر شدند اما این مرکز از حیث تامین نیروهای تخصصی مشکل دارد، به دلیل بیماری‌های خاص زنان مرکز نیازمند پزشک متخصص است یا باید پزشک در مرکز مستقر باشد یا شرایطی ایجاد شود که بیماران به بیمارستان‌ها ارجاع شوند».
وی یادآور شد: «در بحث امنیت نیز باید خیلی مراقبت کنیم اما حتی یک مامور هم آن‌جا نیست و مرکز در شرایط نامساعدی که دارد بدون حضور نیروهای امنیتی اداره می‌شود».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان یکی از مهم‌ترین موضوعات در مرکز مردان و زنان را درمان‌های موثر بیان کرد و گفت: «ما حداقل باید سه ماه معتادین را در مرکز نگهداری کنیم و در صورت تشخیص پزشک، باید این درمان شش ماه ادامه داشته باشد اما در حال حاضر این افراد ۲۰ روز نگهداری می‌شوند».
وی خاطرنشان کرد: «بیمار معتاد متجاهری که چندین نوع مصرف دارد را ۲۰ روز یا دو ماه نگه داشتن صرفا هزینه است، این افراد باید در پروسه‌ی یک درمان حداقلی قرار بگیرند و بعد به مراکز PC منتقل شوند».
صادق‌زاده بیان کرد: «مرکز زنان در حال حاضر برای پذیرش ۵۰ نفر آماده است اما باید بحث امنیت، پزشکی و اعتبارات نگهداری آن مهیا شود».
وی افزود: «در حال حاضر ما از اعتبارات مرکز مردان برای مرکز زنان هزینه می‌کنیم که این کار ما را دچار مشکل می‌کند».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان توضیح داد: «در مرکز ماده‌ی ۱۶ مردان از ابتدای سال، هزار و ۴۹۹ نفر پذیرش شدند که ۴۳۵ نفر از این افراد شاکی خانواده داشتند».
وی با بیان این‌که سه‌هزار و ۴۹۲ نفر از ابتدای سال جاری به مراکز کارشناسی یا DIC مراجعه کردند، گفت: «تصور ما این است با توجه به این تعداد، استان می‌تواند به طور میانگین حدود پنج هزار معتاد متجاهر داشته باشد».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار