کد خبر: ۸۰۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 27 November 2019
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماه اخیر ۵۴ مرکز مختلف به دادستانی و تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده ۱۱ معرفی که از این تعداد ۱۱ مرکز پلمب شده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: در 6 ماه اخیر در حوزه‌های مختلف دانشگاه از جمله معاونت‌های درمان، دارو و غذا و بهداشت بازدیدهای نظارتی نسبت به سال قبل حدود 23 درصد افزایش داشته‌ که در این مدت 54 مرکز مختلف به دادستانی، تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده 11 معرفی که از این تعداد 11 مرکز پلمب شدند.
وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری تمام نهادهای نظارتی و قضایی استان بتوانیم بیش از پیش در اجرای قانون موفق باشیم، اما این اطمینان را به مردم استان می‌دهم که  به هیچ وجه با مراکز فاقد مجوزی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند مماشات نکنیم.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه سال گذشته دو بیمارستان شهید جلیل یاسوج و باشت به صورت نیمه تمام افتتاح شدند، ابراز کرد: در این مدت برای بهره‌برداری کامل از این دو مرکز بزرگ درمانی دریغ نکردیم که در مجموع پیگیری‌ها نتایج خوبی به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: در شش ماه گذشته بخش‌های CCU با 14 تخت، ICU با 7 تخت، جراحی زنان با 24 تخت، 4 اتاق عمل جنرال، زنان، عروق و دیالیز صفاقی را در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه‌اندازی کردیم و تا دهه فجر امسال نیز بخش‌های (IVF) درمان ناباروری، همودیالیز با ظرفیت 6 تخت و سی‌تی‌اسکن پیشرفته 16 اسلایس را در این بیمارستان راه‌اندازی می‌کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین قرارداد یک دستگاه MRI پیشرفته 1.5 تسلا با هیئت امنای ارزی منعقد شده و تا پایان سال در بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.
یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: در بیمارستان شهدای باشت نیز بخش‌های اتفاقات، بستری اطفال و بزرگسال، آزمایشگاه، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و داروخانه را راه‌اندازی و دستگاه رادیولوژی نیز نصب شده است و خرید دستگاه اکسیژن سازمرکزی بیمارستان انجام شده و به‌زودی نصب شده و تا دهه فجر امسال  بخش همودیالیز این بیمارستان نیز افتتاح می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که در 6 ماه اخیر چه میزان تجهیزات پزشکی خریداری شده است، افزود: 180 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده و برای اطلاع از وضعیت کمی و کیفی و وضعیت حفظ و نگهداشت این تجهیزات نیز برنامه‌های خوبی داشته‌ایم و برای نخستین بار در استان با راه‌اندازی بانک اطلاعات فنی و نرم‌افزار جامع مدیریت تجهیزات پزشکی توانسته‌ایم ساماندهی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 20 پروژه عمرانی راکد دانشگاه از جمله پروژه بیمارستان چرام، بیمارستان‌های سی‌سخت، پاتاوه، لنده و بهمئی با همکاری وزارت بهداشت تعیین تکلیف شده‌اند و به‌زودی فعالیت جدی برای ساخت آن‌ها آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: با وجود موانع بسیار سه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج، دهدشت و گچساران نیز در مراحل پایانی ساخت و تجهیز هستند و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.
یزدان‌پناه ابراز کرد: تا پایان آذرماه راه‌اندازی مرکز پیگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج نیز با هدف خدمت به مردم استان فعالیت خود را آغاز می‌کند و امیدوارم تا پایان سال بیمارستان نرگسی گچساران  را نیز تجهیز و افتتاح کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار