رئیس پلیس آگاهی استان گفت: اعضای باند کلاهبرداری که با راه اندازی شرکت صوری فروش وام خود اشتغالي و فروش خودرو اقدام به 5 میلیارد کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۰۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 27 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ "محمد نادربیگی" با اعلام این خبر گفت: در پي دریافت خبري مبني براينکه یک باند کلاهبرداری با راه اندازي يک شرکت جعلي فروش وام خود اشتغالي و فروش خودرو با تبليغ در شبکه هاي اجتماعي و سايت ديوار مشتریان خود را به دفتر فروش خود کشانده و با دریافت 20 درصد از مبلغ قرارداد وعده تحویل 2 ماهه به آنها می دهد، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت خبر وارد عمل شده و با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که با توجه به نزدیک شدن موعد تحویل خودروهای پیش فروش شده، نامبردگان قصد جمع کردن وسایل خود و متواری شدن را دارند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه کارآگاهان با تعقیب و مراقبت متهمان اصلی پرونده، با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه 4 نفر از آن ها را که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان خوزستان بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه یکی دیگر از متهمان اصلی پرونده که قرارداد اجاره ساختمان شرکت و کلیه سفته هایی که برای دریافت مبالغ کلاهبرداری شده به نام وی صادر شده بود در یک عملیات جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ نادربیگی در خصوص شیوه و شگرد این باند کلاهبرداری توضیح داد: متهمان با راه اندازي يک شرکت جعلي و صوري بدون هيچ گونه مجوز قانوني، با تبليغ در شبکه های اجتماعی و سايت ديوار و اعلام شرايط سهل و آسان براي فروش وام خود اشتغالي و فروش خودرو به عنوان پيش پرداخت از مشتریان مبالغی را دريافت و بدون اين که خودرو يا وامي وجود داشته باشد با بستن يک قرارداد صوري با سربرگ هايي که به صورت جعلي تهيه کرده بودند و دادن سفته در ازای پول هايي که از مشتري ها دريافت کرده بودند براي جلب اطمينان آن ها اقدام و پس از رسيدن موعد تحويل وام يا خودرو،  شرکت را جمع آوري و از محل متواري مي شدند .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که مبلغ کلاهبرداری این باند بیش از 5 میلیارد ریال بوده است گفت: تاکنون 36 نفر از مال باختگان شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر آن ها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار