رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرانی های پیش آمده اخیر گفت: کنترل قیمت کالا در بازار با برگزاری جلسه و شعار محقق نمی شود.
کد خبر: ۸۰۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 26 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیز اکبریان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی افزایش قیمت کالاها و خدمات پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: دو نفر از وزرا و معاونان آنها در این نشست مباحثی را مطرح کردند، اگر تحلیل آنها مباحث مطرح شده باشد، کنترل بازار عملی نمی شود، کنترل قیمت با برگزاری جلسه و شعار عملی نمی گردد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخواست می کنم وزرا مصاحبه نکنند، زیرا بعد از مصاحبه آنها در بازار اتفاق دیگری صورت می گیرد، ادامه داد: ده ها نفر از بانوان سرپرست خانوار در آژانس کار می کنند که باید تکلیف میزان سوخت دریافتی آنها مشخص شود تا زمانی که سامانه نداشته باشیم، نمی توانیم بازار را کنترل کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کنترل بازار تابع تورم، قیمت و عرضه است، اگر در این مدت سامانه ای راه اندازی می شد، می توانستیم بازار را کنترل کنیم، عنوان کرد: با بستن مغازه ها نمی توان بازار را کنترل کرد. 6 ماه از ابلاغ قانون صندوق الکترونیکی فروشگاه ها گذشته، اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. با اجرای این قانون می توان آمار ورود و خروج کالا به فروشگاه ها را کنترل و مالیات اخذ کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کنترل از تولید تا مصرف و از واردات تا توضیح کالا باید سامانه وجود داشته باشد، تصریح کرد: با مردم به درستی برخورد شود، چگونه قصد دارید بخش خصوصی را کنترل کنید. از بازرسی که دو ماه حقوق دریافت نکرده چه انتظاری می توان داشت. بازرسی ها باید به صورت سیستمی باشد.

وی با اشاره به اینکه قاضی تعزیرات چهارشنبه ظهر به خاطر 22 میلیون جریمه شرکت سایپا، 6 روز تلفن این شرکت با 41 هزار پرسنل را قطع می کند، این بزرگترین شرکت کشور است که میلیارد ها تومان ضرر به آن وارد می کنیم، افزود: تا زمانی که نیروها را در بازرسی توجیه نکنیم، کنترل بازار شدنی نیست. قیمت کالا با دلار و بنزین ارتباط مستقیم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار