سازمان صمت خوزستان اعلام کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در حاشیه بازدید از میدان میوه و تره‌بار به واحدهای صنفی متخلف که اقدام به کم‌فروشی و گران‌فروشی می‌کنند هشدار داد و گفت: پرونده واحدهای صنفی متخلف در اسرع وقت رسیدگی و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد و در صورت احراز تخلف، پلمب و جریمه خواهند شد.
کد خبر: ۸۰۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 25 November 2019

امیرحسین نظری با بیان این مطلب اظهارکرد: از زمان سهمیه‌بندی بنزین تاکنون جلسات تنظیم بازار به صورت منظم برگزار و تمهیدات لازم اتخاذ شده است و با اتحادیه‌ها و مجامع که به صورت مستقیم در زمینه تامین و توزیع کالا دخالت داشتند، جلساتی برگزار شد.

وی افزود: در خصوص میوه و تره‌بار نیز بازرسین این سازمان به صورت شبانه‌روزی در محل میادین میوه و تره‌بار و سطح عرضه حضور دارند که در این خصوص هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است و قیمت‌ها در سطح میادین دارای ثبات هستند و عاملین حمل و توزیع میوه بر رعایت قیمت‌ها با توجه به لحاظ سهمیه سوخت پای‌بند بوده‌اند.

نظری تصریح کرد: در راستای اصلاح ساختار و نظارت بیشتر بر تخلفات از جمله گرانفروشی و عدم درج قیمت و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت اجناس، به گونه‌ای نظارت صورت می‌گیرد تا هیچ نفوذی به منظور افزایش قیمت اجناس وجود نداشته باشد. به همین دلیل طی یک هفته اخیر با توجه به سهمیه‌بندی بنزین حدود ۱۰ هزار بازرسی از واحدهای تولید و عرضه در سطح استان انجام گرفته است که پرونده تخلفات واحدهای صنفی متخلف در اسرع وقت به تعزیرات حکومتی جهت پلمب و جریمه ارسال خواهد شد.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: تلفن ۱۲۴ آماده پاسخگویی و دریافت شکایات مردمی است و هرگونه گزارشی اعم از گرانفروشی و کم‌فروشی و دیگر تخلفات را دریافت و در اسرع وقت بازرسان نسبت به بررسی آن اقدام خواهند کرد.

همچنین بهرام جباری، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ضمن ابراز خرسندی از ثبات قیمت‌ها در میادین میوه وتره‌بار، اظهار کرد: هم اکنون میوه و تره‌بار به وفور در میادین میوه یافت می‌شود و در خصوص عرضه گوجه فرنگی نیز با تدابیر لازم، قیمت این محصول رو به کاهش است و هم اکنون به ۵ هزار تومان رسیده است.

 به نقل از سازمان صمت خوزستان، وی افزود: طی روزهای گذشته به دلیل عرضه نشدن گوجه از مبادی تولید به علت سرمازدگی، شاهد نوسانات قیمت و کمبود عرضه این محصول بودیم که خوشبختانه هم اکنون مشکل آن رفع شده است.

جباری در ادامه گفت: عمده شکایات مردم در خصوص میوه و تره‌بار در سطح خرده فروش است که این واحدهای صنفی به دلیل توجیحاتی از قبیل وجود هزینه‌های حمل بار و همچنین ضایعات میوه و تره‌بار اقدام به افزایش قیمت می‌کردند. با توجه به تصمیمات در نظر گرفته شده، مقرر شد نرخ سود در سطح خرده فروشی میوه و تره‌بار ۳۰ درصد باشد و چنانچه خرده فروشان بیش از این، نرخ لحاظ کنند پرونده تخلف آن‌ها به عنوان واحد متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار