صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تمدید مهلت پرداخت تسهیلات و ثبت نام وام‌ها در نیمسال اول ۹۹-۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 25 November 2019
وام دانشجویی ۹۸ شامل چه کسانی می‌شود+ جزئیات
به گزارش تابناک سمنان:  یکی از تسهیلاتی است که صندوق رفاه دانشجویان به منظور حفظ امنیت روانی و کاهش فشار‌ها و استرس‌های وارده به دانشجو، خصوصاً دانشجویانی که در شهری غیر از محل سکونت خود تحصیل می‌کنند و هزینه‌هایی بعضاً سنگین همچون هزینه‌های رفت و آمد، اسکان دانشجو، تغذیه، تحصیل و … را متحمل می‌شوند، فراهم آورده است؛ ضمن مبلغ و زمان بازپرداخت مناسبی که این وام‌ها دارند، جمعیت کثیری از دانشجویان، از این تسهیلات کمکی، بهره‌مند می‌شوند.
 
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تمدید مهلت پرداخت تسهیلات و ثبت نام وام‌ها در نیمسال اول ۹۹-۹۸ خبر داد و اعلام کرد، با توجه به اعلام جدول زمانبندی نیمسال اول تحصیلی ۹۹-۹۸ و تغییرات انجام شده در سامانه فاز ۲ و تأکید بر اتصال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سامانه تبادل اطلاعات وزارت علوم، مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تا تاریخ ۳۰ آذر ۹۸ تمدید شد و دانشگاه‌ها باید تا تاریخ اعلام شده لیست‌های وام را به صندوق ارسال کنند.
 
برای ثبت نام وام دانشجویی و اطلاع دقیق از زمان ثبت‌نام در هر نیمسال تحصیلی، می‌بایست به سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی swf.ir مراجعه کنید.

وام دانشجویی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

وام دانشجویی از تسهیلات تدارک دیده شده از سوی صندوق رفاه برای دانشجویان است که به تمامی افراد شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی (روزانه، شبانه)، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور تعلق می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند با مطالعه شرایط وام دانشجویی به طور کامل و دقیق، در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به ثبت نام خود در وام مورد نظر، اقدام نمایند.
 
در دانشگاه‌های دولتی، اعطا و بازپس‌گیری انواع وام‌های دانشجویی که در جهت حمایت مالی دانشجویان در قالب ۲۴ نوع وام پرداخت می‌شود، بر عهده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است که این مبالغ همگی تحت تأثیر عواملی، چون: مقطع تحصیلی، محل سکونت دانشجو (شهر‌های بزرگ یا دیگر شهرها)، وضعیت تأهل دانشجو و… است.
 
همان‌طور که قبلأ هم گفته شد، دانشگاه‌ آزاد نیز مجری ارائه انواع تسهیلات این چنینی در قالب وام دانشجویی دانشگاه آزاد به دانشجویان است، که روند متفاوتی نسبت به دانشگاه‌های دولتی داشته و در قالب تسهیلات قرض الحسنه‌ای کوتاه مدت (بازپرداخت حداکثر ۶ ماهه)، میان مدت (بازپرداخت حداکثر ۱۲ ماهه) و بلند مدت (بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه) به دانشجویان عرضه می‌گردد. تأمین این منابع مالی از طریق صندوق رفاه دانشگاه آزاد، صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بانک ملی ایران، پست بانک و کارآفرینی امید صورت می‌گیرد.
البته لازم به ذکر است که به برخی از وام‌های دانشجویی، کارمزد تعلق می‌گیرد که وام‌های کارمزددار و یا بدون کارمزد را در ادامه بیان خواهیم کرد:
وام‌های بدون کارمزد
 
وام تحصیلی
  • امکان استفاده حداکثر ۶۰% دانشجویان از این وام، در طی هر نیمسال تحصیلی
  • بهره مندی حداکثر دو برابر سقف مجاز از این وام در صورت اقدام به اخذ، توسط دانشجویان ممتاز، بنا بر سقف اعتبارات و نظر ریاست صندوق رفاه
  • افزایش ۵۰ درصدی وام تحصیلی، ویژه دانشجویان معلول
  • تعلق وام تحصیلی تا یک و نیم برابر وام دانشجویان معمولی، ویژه دانشجویان مرتبط با رشته‌های اولویت‌دار کشور و انرژی هسته‌ای


شرایط وام تحصیلی بدون کارمزد

دانشجویان مجرد مقطع کاردانی ۴۵۰ هزار تومان، دانشجویان مجرد مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، دانشجویان مجرد مقطع کارشناسی ارشد ۵۵۰ هزار تومان، دانشجویان مجرد مقطع دکتری ۶۲۵ هزار تومان، دانشجویان متأهل مقطع کاردانی ۵۷۵ هزار تومان، دانشجویان متأهل مقطع کارشناسی ۶۲۵ هزار تومان، دانشجویان متأهل مقطع کارشناسی ارشد ۷۵۰ هزار تومان، دانشجویان متأهل مقطع دکتری ۸۷۵ هزار تومان و بدون کارمزد است.
 
وام تحصیلی و ممتاز
 
این وام شامل تمامی مشمولان طبق قانون صندوق و حداکثر تا دو برابر مبلغ سقف وام تحصیلی و بدون کارمزد است.
 
وام ضروری
مبلغ وام ۱ میلیون تومان برای تمامی مشمولان طبق قانون صندوق و بدون کارمزد است.
 
وام ضروری مبتکر
این وام تا سقف ۲ میلیون تومان و بدون کارمزد و برای تمامی مشمولان طبق قانون صندوق است.
 
وام مسکن
این وام بدون کارمزد است و برای دانشجویان مجرد‌ تهران ۷۵۰ هزار تومان، برای دانشجویان مجرد‌ ۵ شهر بزرگ ۶۲۵ هزار تومان، دانشجویان مجرد سایر شهر‌ها ۵۰۰ هزار تومان، برای دانشجویان متأهل تهران ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، برای دانشجویان متأهل ۵ شهر بزرگ ۱ میلیون و برای دانشجویان متأهل سایر شهر‌ها ۸۵۰ هزار تومان است.
 
وام ضروری (خرید کتب تخصصی)
این وام نیز بدون کارمزد بوده و برای مقطع کارشناسی ارشد ۵۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکترای تخصصی غیر بورسیه ۸۰۰ هزار تومان است.
 
وام ضروری ممتاز نمونه
وام ضرروی ممتاز نمونه بدون کارمزد بوده و برای مقطع کارشناسی ۱ میلیون تومان و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
 
وام ضروری روشندل
این وام بدون کارمزد بوده و در مقطع کاردانی و کارشناسی ۲ میلیون تومان و تحصیلات تکمیلی ۳ میلیون تومان است.
 
وام ضرروی قهرمان ورزشی
این وام بدون کارمزد بوده و برای تمامی مشمولان طبق قانون صندوق رفاه ۱ میلیون تومان است.
 
وام حوادث غیر مترقبه
وام حوادث غیر مترقبه بدون کارمزد بوده و برای کلیه دانشجویان روزانه کلیه مقاطع به مبلغ ۲ میلیون تومان است.

وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل غیر ایرانی

این وام بدون کارمزد و برای دانشجویان تهران در مقطع کاردانی و کارشناسی ۵ میلیون تومان، در مقطع تحصیلات تکمیلی ۱۰ میلیون تومان، و برای دانشجویان ۵ شهر بزرگ در مقطع کاردانی و کارشناسی ۴ میلیون تومان، مقطع تحصیلات تکمیلی ۸ میلیون تومان و برای دانشجویان سایر شهر‌ها در مقطع کاردانی و کارشناسی ۳ میلیون تومان و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۶ میلیون تومان است.
 
وام ودیعه مسکن مجردی
وام ودیعه مسکن مجردی بدون کارمزد بوده و در تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۵ شهر بزرگ ۲ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
 
وام تغذیه
این وام بدون کارمزد و برای تمامی مشمولان بر اساس دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی و هر سال، بر اساس نرخ ژتون غذا و تعداد وعده‌های مصرفی دانشجو تعیین می‌گردد.
 
وام زیارت عتبات عالیات کشور عراق
این وام بدون کارمزد و برای تمامی مشمولان طبق قانون صندوق (مجرد) ۱ میلیون تومان، تمامی مشمولان طبق قانون صندوق (متأهل) ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
 
وام ازدواج
وام ازدواج برای تمامی مشمولان طبق قانون صندوق ۲ میلیون تومان و بدون کارمزد است.
 
ضروری دانش هسته‌ای
وام ضروری دانش هسته‌ای بدون کارمزد و برای دانشجویان مجرد کاردانی ۶۷۵ هزار تومان، دانشجویان مجرد کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، دانشجویان مجرد کارشناسی ارشد ۸۲۵ هزار تومان، دانشجویان مجرد دکتری ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان متأهل کاردانی هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان متأهل کارشناسی ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان متأهل کارشناسی ارشد ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، دانشجویان متأهل دکتری ۱ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان متأهل دکتری ۱ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
وام مسکن دانش هسته‌ای
وام مسکن دانش هسته‌ای بدون کارمزد و برای دانشجویان مجرد تهرانی ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، دانشجویان مجرد  ۵ شهر بزرگ ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و دانشجویان مجرد  سایر شهر‌ها ۷۵۰ هزار تومان، دانشجویان متاهل تهرانی ۱ میلیون ۸۷۵ هزار تومان، دانشجویان متأهل ۵ شهر بزرگ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دانشجویان متأهل سایر شهر‌ها ۱ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان، کارشناسی ۹۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۹۰۰ هزار تومان، دکترای تخصصی ۹۰۰ هزار تومان است.
 
وام‌های با کارمزد
 

وام شهریه دانشگاه‌های دولتی و پیام نور

وام شهریه دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور با کارمزد ۴ درصد و برای مقطع کاردانی و کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ۱ میلیون، مقطع دکترای حرفه‌ای ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان، مقطع دکتری تخصصی پیوسته ۷۵۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۳ میلیون ۵۰۰ است.
 
وام شهریه غیرانتفاعی
این وام با کارمزد ۴ درصد و برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته ۱ میلیون تومان، دکتری تخصصی ناپیوسته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
 
وام شهریه دانشگاه آزاد
این وام نیز با سود ۴ درصد به دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دکتری حرفه‌ای ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دکتری تخصصی ناپیوسته ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است.
 
وام ویژه دکتری
این وام نیز با سود ۴ درصد برای دوره تحصیلی ویژه دکتری ۷۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است و وام ضروری ویژه دکتری ۳ میلیون تومانی نیز بدون کارمزد به دانشجویان تعلق می‌گیرد.
 

 وام شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی

این وام نیز با سود ۴ درصد در مقطع کاردانی و کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار