شیشه فروش؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ابلاغ آیین نامه اضطرار آلودگی هوای اصفهان به سازمانها گفت: احتمال تعطیلی مدارس با تشدید غلظت آلاینده‌های جوی در طول هفته وجود دارد.
کد خبر: ۷۹۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 24 November 2019

منصور شیشه فروش با اشاره به اعلام پایداری جوی در طول یک هفته اخیر توسط اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: با استقرار جبهه هوای سرد و کاهش دما در کلانشهر اصفهان و شهرک های صنعتی با افزایش غلظت آلاینده ها مواجه خواهیم بود که در روز های چهارشنبه و پنج شنبه تشدید می یابد.

وی با بیان اینکه روز گذشته شاخص کیفی هوا برای گروه های حساس ناسالم و در وضعیت هشدار اعلام شد ادامه داد: با تشکیل جلسه کمیته اضطرار هوا اعلام شد که تا آخر هفته با پایداری جو، غلظت آلاینده ها به ویژه در بامداد امروز افزایش خواهد یافت و لازم است تا  اقدام های لازم برای کنترل آن در سطح استان اصفهان انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه ۲۰ ایستگاه سنجش آلاینده ها توسط محیط زیست فعال است و به اطلاع شهروندان رسیده می شود تصریح کرد: میانگین آلاینده ها در روزهای آینده هم در وضعیت هشدار برای گروه های حساس خواهد بود بنابراین ورزش دانش آموزان تا آخر هفته در فضای باز انجام نخواهد شد.

وی افزود: ۲۵۰ کوره آجرپزی در سطح استان اصفهان به ویژه در مناطق شرق استان اصفهان و برخوار با پی گیری سازمان صنعت، معدن و تجارت تا آخراین هفته تعطیل شدند.

شیشه فروش با بیان اینکه اداره کل محیط زیست بر مصوبات جلسه کمیته اضطرار که با حضور آموزش و پرورش، شهرداری، هواشناسی، سازمان صمت، ورزش و جوانان، محیط زیست، پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل شد، نظارت دارد ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را متوقف خواهد کرد و نظارت خود را در محدوده ترافیکی افزایش خواهد داد.

وی با عنوان اینکه به شهرداری توصیه شد تا از برگ سوزی در محدوده ناژوان ممانعت به عمل آید گفت: هر پدیده ای که منجر به آلودگی هوا می شود تحت کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اعلام اینکه قرار شد سازمان ورزش و جوانان و شهرداری از انجام ورزش های صبح گاهی در پارک ها و کوه صفه جلوگیری کنند، ابراز داشت: توصیه می شود افراد آسیب پذیر در محیط های بسته به فعالیت فیزیکی بپردازند.

وی با تاکید بر صرفه جویی بر مصرف گاز خانگی که یکی از عوامل تولیدکننده آلاینده هاست، عنوان کرد: شهروندان می توانند با مدیریت در مصرف گاز خانگی  در جلوگیری از  انتشار آلاینده ها موثر واقع شوند. 

شیشه فروش با اشاره به اینکه صنایع آلاینده در لیست محیط زیست تا آخر این هفته با کاهش فعالیت مواجه خواهند شد بیان داشت: استمرار تامین سوخت یورو چهار در همه جایگاه های بنزین در اولویت قرار گرفته است. بسته های سلامت و آموزش هم از طریق مراکز بهداشت توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر انجام آیین نامه اضطرار آلودگی هوا توسط سازمانهای ذی ربط گفت: بر اساس شرایط غلظت آلاینده ها و اعلام مرکز بهداشت برای تعطیلی مدارس تصمیم گیری خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار