فرماندار شهرستان طالقان خبر داد؛
فرماندار شهرستان طالقان گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۵ رانش در سطح شهرستان طالقان اتفاق افتاده و ۹۰ درصد از مناطق بحرانی رانش‌ زا شناسایی و مرتفع شده است.
کد خبر: ۷۹۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 24 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرماندار شهرستان طالقان گفت: شهرستان طالقان هر ساله با رانش و نشست‌های متعدد زمین مواجه می‌شود.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته ورودی شهر طالقان بر اثر نشست زمین با انفجار گاز مواجه شد، افزود: در جلسه مدیریت فرمانداری  مقرر شد لوله‌ای که در پمپ بنزین ورودی شهر قرار دارد به خیابان مجاور منتقل شود تا در شرایط حاد دیگر شاهد انفجار گاز نباشیم.
جهانی گفت: همچنین  با هدف کنترل شرایط درخواست کرده ایم که  شیر باز و بسته کردن لوله در ورودی شهر تعبیه شود و طبق نظر مسئولان ،شیر فلکه یاد شده وارداتی می‌باشد و در صورت تأمین در شهر نصب خواهد شد.

او با اشاره به اینکه روستا‌های پائین طالقان در حال انجام عملیات گازرسانی هستند، افزود: با توجه به خطر رانش زمین در برخی از این روستا‌ها پیشنهاد شده است که مسیر گازکشی تغییر کند، البته اگر مسیر جایگزین وجود نداشته باشد شیر قطع کن تعبیه می‌شود تا در صورت بروز مشکل شرایط تحت کنترل قرار گیرد و جریان انرژی قطع شود.

فرماندار شهرستان طالقان گفت: بزرگترین و خطرناک‌ترین منطقه‌ای که در خطر رانش قرار دارد ورودی شهر است که طی نشستی برای آن تصمیم گیری شده است و برای اجرای این تصمیم گیری‌ها به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار