مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛
مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی قزوین : در امر باغبانی مرحله داشت و رسیدگی به درختان در فصل پائیر و زمستان مهمترین بخش باغبانی است .
کد خبر: ۷۹۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 23 November 2019

عملیات داشت از مهمترین مراحل باغداری است

به گزارش تابناک قزوین، علی اکبری،مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی قزوین افزود: در مرحله داشت و به نوعی خواب زمستانه درختان ، باغداران با اجرای عملیات هرس ،کود دهی ، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برای بار دهی جدید بایدآماده کنند .

به گفته وی در این مرحله باغداران ضمن قطع آبیاری به باغات ، نسبت به دادن کود های پتاسه ، محلول پاشی تشکیل میوه (فروت ست) ، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشک برعلیه بعضی از محصولات همچون گردو وزرد آلو اقدام کنند .

اکبری گفت : بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگها و میوه های ریخته شده پای درختان است .

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود .

وی افزود :از باغات استان قزوین بیش از ۲۵ نوع محصول باغی هسته دارو دانه دار برداشت می شود .

اکبری به کشاورزان توصیه کرد به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل افت بیماری نسبت به هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بر آماده سازی وسایلی همچون پلار باغی،دپوی مخلوط کاه وکود حیوانی وسیستمهای نوین مانند توربینهای بادی جهت کنترل سرمازدگی باغات تاکید کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار