مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مبتلایان به ایدز از حمایت های اقتصادی ازجمله کمک هزینه درمان، کمک هزینه رفت وآمد در شرایط خاصی برای ویزیت و سایر خدمات درمانی، بسته حمایت معیشتی و ارائه خدمات حمایتی در منزل بهره مند می شوند.
کد خبر: ۷۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 23 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری اظهار کرد: در حال حاضر دو باشگاه مثبت اچ آی وی در استان فعال است که یکی از آنها در کرج و دیگری در ساوجبلاغ به مراجعان خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به اچ آی وی مثبت در استان وجود ندارد، ادامه داد: بسیاری از کسانی که به ایدز مبتلا هستند به باشگاه‌های مثبت مراجعه نمی‌کنند و پرونده‌ای برای آنها در بهزیستی تشکیل نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در استان ارائه داد.

وی با بیان اینکه مراجعان به باشگاه مثبت اچ آی وی از خدمات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، گفت: این خدمات شامل پیگیری، آموزش و خدمات حمایت و توانمندسازی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند در شرایط روحی نامناسبی به سر می‌برند به همین دلیل ارائه خدمات مددکاری و روان درمانی از مهمترین خدماتی است که به آنها ارائه می‌شود.

وی اظهارکرد: در باشگاه‌های مثبت به این افراد خدماتی شامل نحوه دسترسی به مهارت‌ها، توانمند سازی برای ادامه تحصیل، راهنمایی برای اشتغال، توانمندسازی این افراد برای خود مراقبتی، آموزش رفتار جنسی ایمن و ... ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه مبتلایان به ایدز از حمایت های اقتصادی نیز برخوردار می‌شوند، افزود: کمک هزینه درمان، کمک هزینه رفت وآمد در شرایط خاصی برای ویزیت و سایر خدمات درمانی، بسته حمایت معیشتی و ارائه خدمات حمایتی در منزل بخشی از این حمایت‌ها است.

حیدری با بیان اینکه رفتارجنسی ناسالم و استفاده از سرنگ آلوده در افراد معتاد مهمترین عوامل ابتلا به این بیماری در کشور است، گفت: با آموزش و کاهش زمینه رفتارهای پرخطر به دنبال کاهش آمار مبتلایان به ایدز هستیم.

این مسئول ادامه داد: برای دریافت خدمات مستمر بهزیستی، مبتلایان به این بیماری پس از تشکیل پرونده لااقل باید ماهی یک بار به باشگاه‌های مثبت استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار