ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی مسائل اخیر سیاسی کشور، استان، شهرها، گرانی بنزین، آشوب های اخیر و مسئله اقتصاد کشور پرداختند.
کد خبر: ۷۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 23 November 2019

گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

 

فراشبند
طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین متاسفانه در چند روز گذشته حوادث تلخی در کشور بوجود آمد و عناصری فرصت طلب دست به اقداماتی زدند که هیچ عقل سلیمی آن را قبول نمی کند.
دولت می داند و مردم و هم میدانند یک لیتر بنزین از یک لیتر آب ارزان تر است بنابراین بنزین که سرمایه مملکت است و این سرمایه باید درست مصرف و مدیریت شود و باید برای نسل آینده هم بگذاریم و این را هم می‌دانیم که حق است.
با گران شدن بنزین اسراف کمتر می‌شود، قاچاق کمتر می‌شود اما نکته ای که مردم را حساس کرده آن است که از گرانی بنزین دیگر اجناس هم گران می‌شود.
در مورد این تصمیم مهم باید دولت و مجلس زمینه های مختلف را آماده می کردند تا گرانی بوجود نیاید و تورم بوجود نیاید و تجربه نشان داده با گرانی بنزین اجناس، کالا و خدمات افزایش می یابند و نماینده ها باید روی این طرح بصورت جدی کار می کردند.

دیگر اشتباه این طرح آن بود که مردم را در جریان قرار نداده و توجیه نکردند و اگر مردم درست توجیه می شدند شاید این مسائل بوجود نمی آمد.

دولت با گردان کردن بنزین باید یک سری امتیازات را به مردم می داد، مثلا مبلغ را کمتر اضاف می کردند، سهیمه را بیشتر می کردند، حقوق کارگران و.. را افزایش می دادند، یارانه را افزایش می دادند.

به اغتشاش گران هشدار می دهیم که اگر از همان ابتدا با شما برخورد تند و انقلابی صورت نگرفت جهت رافت اسلامی است وگرنه نیروهای امنیتی و بصیر انقلابی جمع کردن چنین آشوب هایی برایشان کاری ندارد و باید بدانیم این انقلاب مفت به دست نیامده.

مردم عزیز و ولایتمدار بدانند که در این اغتشاشات نقش دشمن ها بخوبی هویدا شد و ان شاء الله بساط آنها بصورت کلی برچیده خواهد شد.

اغتشاش گران بدانند که اگر آزاد مرد بودند مساجد و خانه های خدا و اموال عمومی و خصوصی را آتش نمیزدند و به زحمت کشان نیروی انتظامی و مامورین امنیت که برای امنیت شما زحمت می کشند را سنگ پرانی نمی کردند.

دوبار قبلا این طرح خدمت رهبری برده بودند و رهبری نپذیرفته بود ولی دولت سران دو قوه دیگر را با توجیهات خاص خود همراه کرد و این طرح پذیرفته شد و آنگاه نزد رهبری بردند و اگر رهبری قبول نمی کرد از وی به عنوان دیکتاتور نام می بردند و می گفتند آقای رئیس جمهور میخواهد اقتصاد کشور را درست کند و رهبری نمی گذارد.

اگر رهبری قبول نمیکردند عده ای می‌گفتند دولت بی چاره هیچ اقتداری از خود ندارد و می‌خواهد اقتصاد را درست کند و رهبری نمی گذارد.
چه شیطنت هایی در کار است برای زدن رهبری و آنکه در غرب نشسته خوب می‌داند رهبری کیست و متاسفانه خواص ما نمی دانند و عوام نمی‌داند رهبری چه می کشد از دست برخی خواص بی بصیرت.

ولایتمداری یعنی به رهبر خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم تصمیم پدر در هر خانواده ای به نفع خانواده است.

برخی ها هرجا به سودش است می‌گوید سمعا و طاعتا ولی هرجا به ضررش است مقابلش می ایستند و این ولایتمداری نیست.

*******************************************************

شهرستان قیروکارزین

در ابتدای خطبه امام جمعه درباره معاد و سوالاتی که از انسان پرسیده می شود صحبت کرد وی افزود هیچ مسئله ای انسان را از قیامت بازندارد.
قبل از امتحان شدن و سوال و جواب شدن خودتان را آماده سوال و جواب کنید.
مسئله ی قیامت و مرگ جدی ترین مسئله ی هر شخص است چه فردی عادی باشید و چه پیامبر باید همواره یاد مرگ باشیم و همواره آماده سفر بود.
چقدر به دین عمل کردیم،دنبال روزی حلال بودیم،نماز خواندیم یا نخواندیم این ها مهم ترین سوالاتی است که باید از خود بپرسیم و خود را آماده جواب دادن به این سوالات کنیم قطعا این عالم حساب و کتاب دارد و ذره ذره رفتار ما حساب می کنند.پناه برخدا که عمر انسان تمام شود و انسان هیچ توشه ای برای آخرت خود نداشته باشد.
در ادامه ضمن گرامی داشت هفته بسیج از حضور پرشور بسیجیان در نماز جمعه تشکر کرد وی افزود نقش بسیج و تفکر بسیجی در دنیا بی بدیل است
خدمت مخلصانه و بی منت به مردم ،حاضر در میدان های سخت مثل جریان سیل،زلزله و حوادث اخیر که آشوبگران و اغتشاشگران در کشور ایجاد کردند تنها با یک تفکر بسیجی و کار جهادی بسبجیان جمع شد این ها از شاخص های آشکار بسیج است.
از فهم و بصیرت مردم شهرستان قیروکارزین افتخار و سپاسگذاری میکنم که در اتفاقات اخیر هیچ گونه اغتشاش و آشوبی در شهرستان روی نداد و این نشان از درک و فهم مردم ولایی قیروکارزین دارد.
وی افزود موضع رهبر فرزانه انقلاب حکمت عجیبی داشت گرچه برای عده ای سنگین بودو در بخش های زیادی با سوالات و ابهامات زیادی روبه رو بود.
پشتیبانی و حمایت از تصمیم های کارشناسی ،صیانت از شاکله نظام ،جلوگیری از بدعت های غلط،نکته های صحبت های رهبری بود که با قدری تامل قابل درک بود.
در پایان افزود رهبری نگاه کلان به مسائل کشور دارد و مصالح مردم و نظام را در نظر می گیرد رهبری نه می توانست سکوت کند چون سکوت در چنین شرایطی به نفع کشور نبود و این امر سبب دوگانگی و اختلاف بین مجلس و سران سه قوه می شد عده ای موافق و عده ای مخالفت می کردند.
نه می توانست مخالفت کند که در این صورت صحبت های ایشان را تحت فشار رسانه قرار می دادنند که ما می خواهیم کار کنیم رهبری نمی گذارد.مسئولین موظف هستند گرانی و تورم را مراقبت کنند تا مردم که والله مردمی بی نظیر هستند در چنین شرایطی که دارای مشکلات اقتصادی هستند دیگر تاب و توان فشار اقتصادی تازه ای را ندارند.

********************************************************** 

کوار

حجت الاسلام والمسلمین گشول امام جمعه شهر کوار در ابتدای سخنان خود مردم را به تقوای الهی توصیه نمود و در ادامه با بیان آیه ۹ سوره منافقون فرمود یاد خدا روشنی بخش مسیر است و هرکس که از یاد خدا غافل شد ضرر کرد و افزود مواردی مثل سرگرمی به مال و فرزندان، شراب، قمار بازی، تجارت و معامله موقع نماز، حرص و زیاده طلبی، آرزوهای طولانی و رفاه زدگی مانع از یاد خدا می شوند.
وی در خطبه دوم با اشاره به ثبت نام نامزدهای انتخاباتی بیان کرد که نامزدها باید ویژگی های زیر را داشته باشند
پاک و متعهد بودن،متخصص بودن، دانستن درد مردم، انقلابی و جهادی بودن، با تجربه و مدیر بودن و همچنین قانونمند باشد
و فرمود انتخاب صحیح باعث می شود جلو بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات فعلی گرفته شود.
امام جمعه در ادامه با تقدیر و تشکر از بسیج و همچنین حلقات صالحین به بیان آثار و برکات و ویژگی های بسیج در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و دفاعی و سیاسی و ... پرداخت و بسیج را مظهر عظمت و بهترین مدافع ملت دانست.
وی در ادامه تصریح کرد مردم حق اعتراض دارند اما دشمن منتظر یک جرقه هست و افزود نفوذ عناصر مزدور در بین معترضین باعث شد اعتراض به اغتشاش کشیده شود و باعث قتل و تخریب پمپ بنزین ها و بانک ها و اماکن و ... شود.
وی با تشکر از مردم بصیر و مسولان شهرستان با بیان اینکه با بصیرت مردم کوار و مدیریت مسولین محترم کوچکترین مشکلی در شهرستان کوار بوجود نیامد و حتی با مدیریت صحیح پمپ بنزین های منطقه باعث شدند که به خودروهای سایر شهرستان ها از جمله شیراز خدمات ارائه بدهند.
وی در ادامه افزود دولت ما باید در مقابل مردم پاسخگو باشد و جلو تورم افسارگسیخته را بگیرد و به فکر مشکلات مردم باشد و با اشاره به اینکه برخی وزرا از جمله وزیر نفت سالها در این منصب است و پیر می باشد فرمود دولت باید انقلابی و جوان گرا باشد و وزرای پیر و خسته و فرتوت را تغییر دهد.

 *******************************************************************

شهر ارد شهرستان گراش

در خطبه اول حجه السلام علوی بعد از دعوت مردم به تقوی الهی عموم مردم را به رعایت انصاف در کارها ترغیب فرمودن و تاکید فرمودن که اگر همه مردم با هم با انصاف برخورد کنند صفا و صمیمیت بین مردم بیشتر می شود و و ذکات قدرت را بر شمردن طبق روایت اهل بیت.

وی در خطبه دوم مردم را به سفارش به تقوی الهی و پرهیز از گناه از جمله سفارشات که همه مردم را به پرهیز از معصیت دعوت فرمودند، وهفته بسیج را به همه مردم و بسیجیان پر شور ارد را تبریک عرض فرمودند و از فعالیت تمام پایگاهای بسیج خواهران و برادران تقدیر و تشکر کردند و در ادامه خطبه بسیاری از خصوصیات های یک بسیجی را اخلاق و بصیرت و حفظ اندیشه شهادت طلبی و پیشرو بودن در میدانهای سخت بر شمردن و مردم را به شکر گذاری بخاطر نزول رحمت الهی سفارش فرمود
در ادامه به بیان فتنه های اخیر کشور اشاره فرمودند و هوشیاری مردم را مورد تاکید قرار دادو گفت که این کشور زیاد دشمن دارد چه دشمن خارجی و دشمن داخلی، و همچنین بیان نمود که دشمن بیدار هست و کار میکند ما هم باید با حضور خود همچنان هوشیار و بصیرت خود را حفظ کنیم؛
در ادامه به اجرا هدف بندی یارانه ها پرداختن و نیاز کشور را به هدف بندی یارانه ها دانستند؛ و اگر این هدف مندی انجام نمیگرفت ما باید در ظرف سه سال آینده بنزین را وارد می کردیم و این هدف بندی را در دراز مدت به نفع مردم می باشد و جلو قاچاق بنزین گرفته میشود و تاکید بر ادامه پیدا کردن کمک های حمایتی دولت شدند، و وظیفه دولت هست که آن شا الله به طور قاطع جلو گرانی اجناس بگیرد و بازار را کاملا کنترل کنند؛
در قسمت پایانی خطبه هم اشاراتی به دیدار مقام معظم رهبری با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی داشتند و رهبر معظم انقلاب سخنان مهمی در این دیدار فرمودن و اشاره فرمودن که اقتصاد کشور نباید شرطی کرد و تاکید به تولید داخل فرمودن؛ و وظایف دولت مردان را هم گوش زد کردن؛ و وظایف مردم و نخبگان را هم رد این جلسه 4ساعته با تولید کنندگان بیان کرد.

 *****************************************************************

اقلید

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در ماجرای اصلاح قیمت بنزین که موجب بر آب شدن نقشه‌های دشمنان و جلوگیری از ایجاد تلاطم در کشور شد، تصریح کرد: ایشان در این جریان از آبروی خود مایه گذاشته و ایثار کردند.
امام‌جمعه اقلید از تصمیم عجولانه و شتاب‌زده دولت در این امر انتقاد و تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند، باید مواظب نفوذ دشمن باشیم.
خطیب جمعه اقلید بصیرت افزایی برخاسته از توحید و لااله‌الاالله، توکل بر خدا، توسل به عنایت رسول اکرم (ص) و ائمه (ع)، استقامت و شکیبایی، حسن ظن به وعده‌های الهی، فرصت سازی از تهدیدها، شکستن حلقه اتحاد فتنه گران و نهراسیدن از غوغای فتنه جویان را ازجمله راه‌های برون‌رفت از فتنه‌ها و گیر نکردن در این توطئه‌ها دانست.
وی با بیان اینکه دشمن بیدار است به ماجرای اخیر و اغتشاشات که در اتاق فکرهای اسرائیل غاصب، آمریکا و اروپا طراحی شد، اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ارتقای شبکه‌های رصد و تحلیل محور مقاومت امری ضروری است.
امام‌جمعه اقلید با تأکید بر لزوم اتحاد در نیروهای دلسوز محور مقاومت و ارتقای آن، افزود: باید بهانه‌های فتنه جویان و آشوب‌طلبان را از دست دشمن گرفت و تحولات را به‌خوبی مدیریت کرد.
طالبی از راهپیمایی مردم شهرستان اقلید در روز یکشنبه سوم آذرماه جاری در پاس دندان‌شکن به یاوه‌گویان غربی و اروپایی، عربی و عبری و نیز خودفروختگان و آتش زنندگان به اموال عمومی خبر داد و تصریح کرد: مردم با حضور باشکوه و پرشور خود در این راهپیمایی علاوه بر محکوم کردن اغتشاش و آشوب، بار دیگر حمایت خود از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی الامام خامنه‌ای را اعلام می‌کنند.
خطیب جمعه اقلید یادآور شد: ولایت و رهبری برای ما یک اصل اساسی و اعتقادی است که به حکم اسلام و مذهب و مکتبمان، پذیرای آن هستیم ازاین‌رو در حفظ حریم آن به‌عنوان یکی از مقدسات دینی و مذهبی می‌کوشیم.
وی تأکید کرد: حفظ نظام اسلامی برایمان بسیار مهم است چراکه عزت ما در گروی آن است و مسؤولان باید دقت لازم را داشته باشند که خط قرمز ما موارد نام‌برده شده است.

 *************************************************************

فیروز آباد
حجت الاسلام هاشمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فیروزآباد ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج در طول 40 سال انقلاب اسلامی صیانت از انقلاب و نظام را برعهده داشته است.
وی افزود: بسیج تنها نیروی است در کشور که همیشه آماده باش است و هر جا که نیاز به حضور باشد بسیج در آنجا حضور دارد.
امام جمعه فیروزآباد در ادامه به ویژگی های بسیج در مقابل فتنه پرداخت و گفت: توکل بر خدا، صبر و استقامت، شکستن اتحاد فتنه‌گران، توسل بر معصومین باید از ویژگی های بسیج در مقابل با فتنه ها باشد

حجت الاسلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه ها به آشوب های اخیر کشور پرداخت و اظهار داشت: برخی مواقع بهانه به دست دشمن داده می شود ولی مردم ما مردمی آزاده و مستقل هستند. یک ملت آزاد شاید در برخی مسائل اعتراض داشته باشند و این حق ملت ما است ولی آسیب رساندن به اموال عمومی و دولتی کار مردم عادی نیست بلکه کار نیرو های سازمان یافته دشمن است و دولت مردان هم باید به فکر مردم باشند.

**************************************************************** 

استهبان

امام جمعه استهبان با اشاره به اینکه یکی از آفات تقوا تعرض به آبروی مؤمن می باشد گفت: آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است و خداوند آبروی مؤمن را به خودش پیوند زده است.

ایشان در ادامه افزود: در برخی از آیات قرآن کریم خداوند به پیامبرش دستور می دهد که نسبت به مومنین اظهار تواضع داشته باش؛ آنهم آن پیغمبری که اشرف مخلوقات است این یعنی اینکه جایگاه مؤمن جایگاه بالایی بوده و حفظ آبروی مؤمن واجب است.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری با تبریک هفته بسیج گفت: اگر حضور بسیج نبود معلوم نبود که سرنوشت جنگ هشت ساله به کجا کشیده می شد و در واقع بایستی تفکر و اندیشه بسیجی را در گرو اطاعت از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست.

امام جمعه استهبان در ادامه با اشاره به طرح سهمیه بندی بنزین گفت: سهمیه بندی باید انجام می شد چرا که بسیاری از بنزین های تولید کشور به خارج از کشور قاچاق می شد و با این کار از قاچاق بنزین جلوگیری می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: قیمت بنزین در بسیاری از کشورهای اطراف ما حدود ۱۲هزار تومان می باشد و در کشور عراق حدود ۴۵۰۰ تومان است و بنزین ارزان منجر به قاچاق می گردد.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری با اشاره به ۶ برابر بودن مصرف انرژی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر گفت: باید در مصرف بنزین و انرژی صرفه جویی کنیم وگرنه مجبور می شویم که با وجود تولید بنزین در داخل کشور، دوباره به خارج وابسته شویم.

ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه اعتراض حق مردم است گفت: آشوب و اغتشاش و خرابکاری با اعتراض فرق دارد؛ آتش زدن مغازه ها و خانه های مردم و اموال عمومی و مساجد هیچ همخوانی با اعتراض ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حمایت سلطنت طلبها و بیگانگان از اغتشاشگران افزود: وقتی ترامپ می گوید ملت ایران ملتی به ذات تروریست است و باید نابود شود و یکباره تغییر موضع داده و از اغتشاشگران بعنوان ملت ایران حمایت می کند تکلیف روشن است که چه کسانی صحنه گردان این فتنه ها می باشند؟!

حجه الاسلام والمسلمین خاوری در پایان با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی و علی الخصوص بسیجیان در راستای مهار این فتنه گفت: الان زمان وحدت و همدلی و هم افزایی بیشتر می باشد و ذکر این نکته ضروری است که سخنرانی پر مغز و پر روح حضرت آقا جلوی فتنه را گرفت.

لازم به ذکر است که قبل از نماز جمعه بمناسبت هفته بسیج مراسم میقات صالحین در مصلای نماز جمعه برگزار گردید و پس از پایان نماز جمعه مراسم راهپیمایی توسط نماز گذاران با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، روحانی مسؤول است و . . . برگزار گردید.

 ***************************************************************

سپیدان

تفکر بسیجی یک تفکر الهام بخشی است خصوصا در عصر حاضر در بخش مقاومت که شما امروز میبینید به لطف الهی

تفکر بسیجی و بسیج درجهان معاصر که مرهون آن پیرمرادخمینی کبیرهست مرهون این تفکرهست

درعرصه های مختلف تفکر بسیج تفکر بازدارنده هست درعرصه های سیاسی علمی فرهنگی احتماعی ونظامی وهرجایی که این تفکر بروز وظهور داشته هم تفکر غیردینی را نگه داشته و جلوگیری کرده هم تفکر دینی را تعالی داده است این مهم هست

کسانی که امروز دنبال مطامع دنیوی هستنو بافرهنگ شهادت سنخیت ندارند اینها درفرهنگ شهوت هستند البته اینها درکنار هم قرار نخواهد گرفت و یقینا فرهنگ شهادت بر فرهنگ شهوت در دنیا پیروز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار